מונה

יעדים הקסומים בים האגאי

מאת מערכת מונה קרוז

אתונה פיראוס איי יוון

הים האגאי אוצר בחובו איים חלומיים עם סגנון חיים רגוע, אדריכלות מסנוורת, חופים קסומים, תרבות מרתקת ועבר מופלא. שייט בים האגאי ייקח אתכם לחיק האיים האהובים של יוון, בין תעלות מים, מפרצים ונמלים שעוד תתגעגעו אליהם. אז באילו איים תבקרו במהלך קרוז בים האגאי ומה אסור לפספס בכל אחד מהיעדים?

הקסם של סנטוריני

הבתים הבוהקים מלבן מתמזגים עם המים ולצדם מוזיאונים מסקרנים וכפרים אותנטיים. סנטוריני היא אחד מהאיים המפורסמים של הים האגאי – קרקע וולקנית מהים הותירה אחריה שרידים של חלוקי אבן שחורים. נבחרת החופים של סנטוריני כוללת כמה מהחופים היפים ביוון והמקום מצטיין גם בחוויה קולינארית אותנטית בדמות טברנות תוססות. העבר מתעורר לתחייה במוזיאון הארכיאולוגי ובמצודת פירגוס המרשימה. חובבי החיים הטובים שהצטרפו להפלגה בים האגאי, בוודאי יתענגו על היינות המשובחים וחובבי האמנות יתרשמו מהגלריות ומהטאץ’ האמנותי שמציץ מכל עבר.
אסור לפספס: שקיעות מרהיבות וטעימה מהיינות המקומיים של יקבי הבוטיק הקטנים הפזורים ברחבי סנטוריני. אל תחזרו בידיים ריקות…

סנטוריני

סנטוריני

מסיבה של אי

האי מיקונוס הפך כבר מזמן שם נרדף לחיי לילה סוערים, אבל יש לו הרבה להציע מעבר למסיבות תוססות, מועדונים שווים ופאבים קצביים. במיקונוס תגלו רחובות מרוצפים בססגוניות עם הבתים הלבנים המאפיינים את איי יוון יחד עם דלתות צבעוניות, סירות דייגים שמקשטות את קו המים, “ונציה הקטנה” של תעלות, טחנות רוח, חופים מרהיבים, שרידים ארכיאולוגיים אזור הנמל הישן ששמר על מראה בניחוח מרגיע של פעם, חקלאות אורגנית ועוד שלל פינות חמד מסתוריות שעושות חשק לשוט לכאן שוב ושוב.

חוף במיקונוס Mykonos

חוף במיקונוס

אסור לפספס: החופים של מיקונוס – כל אחד בעל אופי מעט שונה. חלקם חופים אינטימיים, אחרים רחבי ידיים, מוקפים בסלעים ובטברנות קטנות ומציעים גם ספורט ימי לשדרוג ההנאה.

>> קרוזים בים התיכון

הקולות של פיראוס

אי אפשר לשוט ליוון בלי לבקר בפיראוס החלומית, שתיקח אתכם מיד למסע היסטורי שמפעיל את כל החושים. מוזיאון ארכיאולוגי ופארק ארכיאולוגי, מוזיאון ימי וגלריה לאומנות. שלל כיכרות, מבנים מעניינים כמו הפרלמנט היווני והספרייה הלאומית שמייצגים את פאר האדריכלות של יוון וכמובן האצטדיון האולימפי. אל תחזרו לאונייה בלי שביליתם זמן איכות מרגש בין שווקים תוססים ומסעדות בשיק ים תיכוני.

קרוז למיקונוס Mykonos

אסור לפספס: הנמל של פיראוס שנחשב ללב הפועם ולשער הימי של אתונה.

מקום אולימפי

כאשר מגיעים ליוון מיד עולות אסוציאציות של האולימפיאדה. אז לא צריך לדמיין, אפשר לבקר ממש בקתקאלון המקום בו התקיימו המשחקים האולימפיים בעת העתיקה. כאן גם נוצרו הסיפורים המפורסמים של המיתולוגיה היוונית וזהו גם ביתו של מקדש זאוס, שנחשב לאחד משבעת פלאי העולם העתיק. זה היעד בשייט בים האגאי לרחף בו עם הדמיון ולתאר איך חיו כאן בעבר, התאמנו, תרגלו, התחרו, יצרו פילוסופיה ומיתוסים שהשפיעו על התרבות.
אסור לפספס: הגימנסיה בה למדו את ענפי הספורט השונים.

>> קרוז בים האגאי

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה