מונה

לכבוש את הגלובוס יעדי קרוזים מובילים בעולם

מאת מערכת מונה קרוז

סבונה איטליה - שייט באירופה

אם בעבר שייט היה מזוהה עם יורדי הים וספינות קרב או העברת סחורות ממקום למקום, הרי שכיום הפלגות בים הפכו לאחת הדרכים המפנקות ביותר לחופשה מהחלומות.
הזדמנות לחוות את היבשת מהאוקיינוס, לחזות בשקיעות רומנטיות, להתענג כל הדרך עד ליעד המבוקש. נבחרת הספינות הנוכחית היא מלונות פאר צפים עם חדרי אירוח מושקעים, מתקני נופש בסטנדרט הגבוה ביותר, חוויה קולינרית משובחת וכל מה שדרוש לנופש 5 כוכבים. לאן תוכלו לשוט?

סקירה של יעדי קרוזים מובילים בעולם

נפלאות הים הבלטי
אחד היעדים המרגשים של השנים האחרונות הוא הים הבלטי. המדינות הבלטיות משלבות בין ניחוח עתיק לנופים עוצרי נשימה. קרוז זה ייקח אתכם, בין היתר, לסנט פטרסבורג המלכה האצילית של הבלטיות המפורסמת במוזיאונים ובארמונות המפוארים, גנים מטופחים ואווירה של החיים הטובים בסגנון של פעם. כמו כן, טעימה מקופנהגן בדנמרק היפה המציגה את המדרחוב הארוך ביותר בעולם וטאלין, בירת אסטוניה המוקפת חומות וכוללת מצודה עתיקה וכמובן את שוודיה האלגנטית על שלל האיים הגדולים שלה והלסינקי, בה השמש כמעט לעולם לא שוקעת ומשלבת בין שווקים תוססים ליופי טבעי.

בעקבות הפיורדים
אחת מתופעות הטבע המדהימות ביותר היא הפיורד ואין כמו לשוט בין פיורדים עוצמתיים ואם פיורדים אז בהחלט נורבגיה, המלכה הבלתי מעורערת של הפיורדים בעולם. שייט לאורך הפיורדים יראה לכם הכי קרוב שאפשר כיצד נראים הפיורדים המתמזגים עם מי הבדולח הצלולים ויחשוף בפניכם כפרים פסטורליים ועיירות ציוריות, מפלים שוצפים והרים בעלי פסגות מושלגות. הקרוז כולל גם טיול לקרחון הגדול ביותר באירופה ועוד שלל חוויות מרשימות.

הפתעות בים התיכון
תשכחו לרגע מים התיכון כפי שאתם מכירים אותו כאן במדינת ישראל – לים התיכון יש עוד הרבה מה להציע לכם. קרוזים מברצלונה – ברצלונה היא נקודת המוצא לקרוז שכולו ריביירות ים תיכוניות. זו עיר של שמחת חיים ואוכל נהדר וכמובן יצירת המופת של גאודי, קניות ומופעי פלמנקו ואחרי שתטעמו מכל הבא ליד, תוכלו להמשיך לקרוז שייקח אתכם למפגש עם נאפולי הדרום איטלקית ממנה יוצאים לטיולי טבע מרהיבים כמו במערה הכחולה או מעפילים למרומיו של הר געש, פלמה דה מיורקה שנראית כאילו יצאה מגלויה עם חופים מוזהבים ואחוזות פאר ותכירו גם את מרסיי, עיר הנמל התוססת בה מוזיאונים וגישה למצודת איף האגדית. הים התיכון כפי שטרם הכרתם.

שייט בניו זילנד ואוסטרליה
הצד השני של העולם נראה לא פחות טוב ואפשר לצאת לקרוז חלומי עם האיים של ניו זילנד ויבשת  אוסטרליה. בניו זילנד תופעות הטבע עוצמתיות במיוחד מגייזרים המתפרצים מעומק האדמה ועד מערות עם תולעים זוהרות, פיורדים מרשימים וחופים קסומים, שפע של אגמים והרים דרמטיים. באוסטרליה האתרי צלילה נחשקים ואקווריומים ענקיים, יערות גשם ייחודיים המתמזגים עם מפלים גועשים ומפגש מרתק עם התרבות האבוריג’ינית.

העולם גדול ומחכה שתגלו אותו בקרוז בלתי נשכח – הרפתקה לכל החיים.

 

 

 

 

 

 

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה