מונה

קרוז מברצלונה – שייט מברצלונה כחופשה מושלמת ומשתלמת

מאת שלומי ברק

קרוז מברצלונה

קרוזים מברצלונה

ההפלגות במערב הים התיכון מברצלונה, בשנים האחרונות הן מבוקשות ופופולריות ונמצאות במגמת צמיחה. הנגישות של אירופה והקרבה לישראל, טיסה קצרה הן אלו שהפכו (בין היתר) את ההפלגות לאטרקטיביות. העלות הגבוהה של בתי המלון באירופה בממוצע 150 יורו ללילה (למלון ברמה של 3 *), העלות הגבוהה מאוד של הארוחות, הבידור כל אלו הפכו את הקרוז לחלופה אטרקטיבית במיוחד. הקרוז מעניק לינה במלון 5* קלאב מפואר צף על המים, ארוחות גורמה ללא הגבלה ובידור בכל ערב בעלות שמטיילים מביני עניין ידעו לכמת ולהעריך את שוויה וכדאיותה. ההפלגות לאורך חופי הריביירות האירופאיות הצרפתית, קוסטה דל סול, המגף האיטלקי, החופים האדריאטים לאורך קו ההשקה שבין טורקיז וכחול עמוק ובין חופים זהובים הנושקים ליבשת שהטביעה את חותמה על ההיסטוריה האנושית.

קרוזים מברצלונה

קרוזים מברצלונה – סקירה גיאוגרפית ועונות

ההפלגות לאורך חופי אירופה נחלקות בין 3 מסלולים: צפון אירופה- סקנדינביה, הים הצפוני והים הבלטי; מערב הים התיכון- הריביירות של צרפת, ספרד, חופי איטליה, האיים הקנאריים, פלמה דה מיורקה, סרדיניה, מלטה וטוניס; מזרח הים התיכון- הים האדריאטי והים ההגאי. מהו טווח הזמן של עונת ההפלגות? עונת ההפלגות במערב הים התיכון מתחילה מחודש מאפריל ומסתיימת באוקטובר. החברות האיטלקיות Costa וMSC ממשיכות להפליג גם בחורף עם שיוטים נוספים באזור האיים הקנריים. אפיון הספינות במסלול במסלולי ההפלגה מברצלונה במערב הים התיכון ניתן למצוא ספינות ענקיות עד 160,000 טון. ממוצע הגילאים בהפלגות אלו יורד ל 40 + -. בחודשי החופש הספינות יהיו פופולאריות למשפחות עם ילדים. בחודשי המעבר מאי, יוני, אוקטובר, נובמבר המשייטים יהיו בעיקר זוגות.

קרוזים שיוצאים מברצלונה – מתכונת השייט

אז מהי המתכונת של קרוזים שיוצאים מברצלונה? ובכן, מסלולי ההפלגה במערב הים התיכון במרבית החברות יארכו שבוע, מסלולים ספורים יארכו 10 ימים. מסלולי ההפלגה במזרח הים התיכון יארכו 11 יום עד שבועיים. נמלי מוצא: להפלגות במערב הים התיכון נמלי המוצא: ברצלונה, Civitavecchia (רומא), גנואה וSavona (שניהם בצפון מערב איטליה). נקודת המוצא העיקרית להפלגות במזרח הים התיכון תהיה וונציה.

קרוז מברצלונה – מחירים

קרוז מברצלונה ובכלל מחירי ההפלגות במערב או מזרח הים התיכון יהיו מחירי שיא בחודשי החופש (מאמצע יוני עד אמצע ספטמבר) ביקוש גבוה שגורם למחירים להאמיר. המחיר הממוצע בחודשי השיא מתחיל מ130$ לאדם ליום. חשוב לציין שחדרי המשפחה עם תפוסה של 3 ו4 בחדר אוזלים בשלבים מוקדמים עקב המכסה המוגבלת ולכן ההמלצה למשפחות להקדים ולהירשם מבעוד מועד. בעונות המעבר, מאי- אמצע יוני, מאמצע ספטמבר –נובמבר המחירים הופכים לאטרקטיביים. בחודשי המעבר ניתן למצוא דילים של 100$ לאדם ליום ולעיתים אף פחות.

למי מתאימה ההפלגה?

הגיל הממוצע של הפלגות נופש לצפון אירופה עבור זוגות באמצע החיים גילאי 50 + -. האטרקטיביות של המסלולים והספינות במערב הים התיכון למשפחות מורידות את ממוצע הגילאים ל 35-40.

הפלגה מברצלונה

 

יעדים בים התיכון

היעד הראשון בחשיבותו בברצלונה שדה התעופה הבינלאומי של ברצלונה נמצא במרחק של כחצי שעת נסיעה ממרכז העיר ומהנמל. הנמל בברצלונה, בו עוגנות הספינות ממוקם במרחק של כעשר דקות הליכה מהכיכר שבמורד שדרת הראמבלס במרכזה פסלו של קולומבוס נישא על עמוד גבוה. ברצלונה בירתה התוססת של מחוז קטלוניה, העיר השניה בגודלה, 1.5 מליון תושבים, והשניה בחשיבותה בספרד. החממה בה גדלו ענקי תרבות, כמו: גאודי, דאלי ופבלו פיקאסו. היעד המבוקש הוא גן עדן של ארכיטקטורה ייחודית מבית היוצר של גאודי. מעבר לכך, היא ערש התרבות, האומנות והלב הבועט של ספרד. סיבה נוספת לבקר בעיר גם בפארק גואל, גבעת מונז`וויק, פארק הלברינת, גן הסיטודלה, פורט אוונטורה וכמובן – בגן החיות של ברצלונה. ברצלונה היא העיר השנייה בגודלה בספרד, אחרי מדריד ומלאה במקומות בילוי וחיי לילה מגוונים.

האתרים המרכזיים בברצלונה:

  • שדרת רמבלה – השדרה המפורסמת והמתוירת ביותר בעיר, צבעונית, תוססת ומרתקת. אורכה של השדרה כקילומטר אחד, לאורכה שפע מסעדות (מלכודת תיירים), בתי קפה, חנויות, דוכני רחוב והרבה מופעי רחוב, דמויות מאופרות פסלים אנושיים התפאורה הנושמת לאווירה המיוחדת של העיר התוססת. הפעילות המומלצת ביותר בעת ביקור בברצלונה היא פשוט לשוטט ברמבלאס. במרכז הראמבלס לצדה נמצא שוק בוקריה (La Boqueria): שוק ססגוני, נוצץ, שופע באוכל מקסים, כשהתפאורה בוהקת בניקיונה (תופעה נדירה במחוזותנו) עושר של צבעים. כאן תמצאו מאפים, פירות וירקות טריים נקיים מוכנים לאכילה, דגים ופירות ים. ריח התבלינים הטריים, ניחוחות הזעפרן, יעוררו את חוש הריח שהעין כבר הספיקה לרוות ולשדר תשוקה לחוש הטעם.
  • המזרקה הקסומה” וכיכר אספניה (Font Màgica & Placa Espanya): כיכר אספאנייה היא הכיכר המרכזית באזור מונטז`ואיק ולצידה נמצאת מזרקה שהוקמה לרגל היריד העולמי שנערכה במונטז`ואיק ב-1929. “המזרקה הקסומה” היא בעצם מופע מרהיב, שילוב בין אש מים הרוקדים בטנגו סוחף לצלילי המוזיקה.
  • פואבלו אספניול (Poble Espanyol): כפר ספרדי, פינת חמד, שהוקמה לרגל היריד העולמי של 1929. דוגמית קלאסי של ארכיטקטורה כפרית ספרדית ומאפייניה האזוריים. באתר ישנם גם מסעדות, בתי קפה וחנויות. בערב נחמד לבלות כאן או לצפות במופע פלמנקו במועדון Tablao del Carmen המפורסם.
  • פארק גואל: הרוזן יוסביו גואל (Eusebio Güell), מי שהיה אחד מעשירי העיר ברצלונה ופטרונה של העיר היה היזם, שפנה אל גאודי בתחילת המאה ה-20 וביקש ממנו לעצב את הפארק. הכוונה הראשונית היתה שאזור זה יהווה שכונת מגורים אקסקלוסיבית לעשירי העיר, אך משלא התעורר עניין בקרב התושבים הפוטנציאליים, מסר גואל את הפארק לידי העירייה והתושבים. כיום זוהי אחת הפנינים האמיתיות של ברצלונה, בה אפשר להביט ולהתרשם שוב מגאוניותו של האמן גאודי. בכניסה הראשית יברך אתכם אחד מסמלי העיר המוכרים – לטאת המוזאיקה המפורסמת. המשיכו וסיירו בפארק, התפעלו מן המבנים המעניינים והמוזרים של גאודי, הגינות ומן הנוף היפה של ברצלונה שנשקף בעודכם ישובים על הספסלים המעוצבים. אתר חובה.
  • הקתדרלה של ברצלונה (Catedral de Santa Eulalia) – כנסיה עתיקה ומרשימה במרכז הרובע הגותי העתיק. הרובע הגותי (Barri Gotic): זהו אחד האזורים המקסימים של העיר, אשר קיים עוד מן המאות ה-14 וה-15, מתקופת העיר הרומית בארצינו. סיירו בין הסמטאות הצרות והמרוצפות אבן והביטו במבנים העתיקים היפים. רובע זה שופע גם בחנויות קטנות, בתי קפה ומסעדות שנחמד לשבת בהם. כנסיית סגרדה פמיליה – אחד מסמלי העיר. כנסיה יפה מאוד מבחוץ, עדיין בבנייה (על פי התכנון המקורי של גאודי).

הקתדרלה של ברצלונה

 סגראדה פמיליה (La Sagrada Familia): זהו אתר התיירות המוביל בברצלונה. למעלה משני מיליון (!) תיירים פוקדים מדי שנה את הכנסיה, שתוכננה ועוצבה על ידי אמן האדריכלות המפורסם אנטוניו גאודי. בניית המבנה החלה עוד בשנת 1882 והיא עדיין נמשכת, הודות לכספי תרומות והיא צפויה להסתיים בעוד למעלה מעשרים שנה. עד היום הושלמה בנייתם של 8 צריחים מתוך 12 המתוכננים, המייצגים את שנים עשר שליחיו של ישו. יש הרואים במבנה יצירת פאר ארכיטקטונית ויש המוצאים בו בעיקר כיעור. אתם תחליטו. קחו בחשבון שהמראה מבחוץ מרשים הרבה יותר מבפנים… ניתן לעלות לראש אחד המגדלים. עמוד קולומבוס– אנדרטה ליד הנמל לכבוד מגלה היבשות שיצא למסעות בחסות ספרד. כיכר קטלוניה – הכיכר המרכזית של ברצלונה לה פדררה – קאסה מילה (La Pedrera – Casa Mila): עוד אחד מהמבנים המיוחדים של גאודי בעיר, גם הוא אתר תיירות מוביל. ניתן להבחין כאן בייחוד הסגנוני של אמן זה, במבנה שזכה לכינוי “לה פדררה” – המחצבה. הקמתו של המבנה המיוחד הסתיימה בשנת 1912 ובעת סיור בתוכו תוכלו גם לבקר בתערוכות שונות אודות האמן ועבודותיו. ניתן גם לעלות לגג המבנה ולהתרשם מהנוף והארובות המעוצבות שעליו. מוזיאונים: ספרד ידועה בעושרה התרבותי והאמנותי, וחלק מכובד ממנו נמצא כמובן בברצלונה. ברצלונה מאירה פנים לחובבי האמנות והתרבות למיניהם עם הרבה מאוד מוזיאונים, הנה כמה המלצות:

  1. מוזיאון פיקאסו – כאן תגלו יצירות רבות מאת פיקאסו: ציורים, איורים ורישומים, עבודות גילוף ועוד (המוזיאון הגדול ביותר בעולם המוקדש לפיקאסו). מוזיאון פיקאסו (Museu Picasso): האמן המפורסם פאבלו פיקאסו היה אמנם יליד העיר מלאגה, אך הוא היה גם תושב ברצלונה בין השנים 1895-1904, שהיו הבולטות והחשובות ביותר בתקופת יצירתו. המוזיאון אינו מציג את העבודות החשובות והמוכרות של פיקאסו, אלא מתמקד באיורים ובעבודות פחות מוכרות, שיאפשרו לכם הצצה אל אספקטים נוספים בחיי האמן ומורשתו. המוזיאון שוכן בבית יפהפה בסגנון גותי, מה שמוסיף לחווית הביקור.
  2. מכון חואן מירו – מוזיאון לאמנות מודרנית המוקדש לאמן הספרדי חואן מירו (בעיקר פסלים וציורים).
  3. מוזיאון המדע – חדש ומושקע, חוויה נהדרת לכל המשפחה. המוזיאון לאמנות עכשווית המוזיאון הלאומי לאמנות של קטלוניה ועוד רבים אחרים.
  4. פארקים וגנים – ברצלונה מלאה בשטחים ירוקים, פארקים, כיכרות ושדרות רחבות ירוקות. נזכיר כאן כמה מהפארקים היותר ידועים:
    פארק גואל
     – אתר חובה למטייל בברצלונה. תוכנן על ידי אנטוני גאודי בתחילת המאה העשרים.
    פארק מונז’ואיק (הר היהודים) – בו מצויים מוזיאונים ומבנים מעניינים רבים, כולל הביתן הגרמני (ידוע גם כביתן ברצלונה) והאצטדיון האולימפי. בקרבת מקום יש מקומות עניין נוספים כמו פואבלו אספניול, ככר אספניה ועוד.
    פארק סיוטאדלה – כולל את גן החיות, אגם, מוזיאונים, פסלים ומונומנטים שונים.

כמובן שניתן למצוא יעדים נוספים (פופולריים יותר ופחות) במסגרת קרוזים מברצלונה לכל הגילאים.

חברות השייט העיקריות להפלגות מברצלונה:

NCL Norwegian Cruise Line MSC Royal Caribbean Costa Proncess Celebrity הספינות המובילות בשנת 2017 Epic Meraviglia Freedom of the Seas Diadema Royal Princess Splendida

לקריאה אודות חברות השייט לקרוז מברצלונה וליעדים נוספים עמן אנו עובדים, ניתן להיכנס אל הקטגוריה הבאה חברות שייט לקרוזים ברחבי העולם

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה