מונה

תכנון קרוז לפיורדים צעדים חשובים בדרך להפלגה

מאת מערכת מונה קרוז

תכנון קרוז לפיורדים

הפיורדים של נורווגיה נחשבים לפיורדים היפים בעולם ועולים על כל דמיון.

משקפים את נפלאות הטבע – מפלים זורמים, מים צלולים, צוקים מחודדים, הרים המתנשאים לגובה רב בעלי פסגות מושלגות וביניהם עמקים קסומים וכפרים ציוריים. קרוז לפיורדים מהווה חוויה בלתי נשכחת של חיבור לטבע, רוגע ושלווה. בסקנדינביה פיורדים רבים וכל אחד מהם מאופיין במראה אחר, כך שכל שייט בפיורד הוא תענוג מסוג חדש.

קרוז בפיורדים

בבואכם לתכנן קרוז לפיורדים, כדאי שתיקחו בחשבון מספר דברים חשובים מסוג הקרוז דרך החברה שמבצעת את ההפלגה ועד סיורי החוף, הפעילויות על הסיפון וחדרי האירוח.

לפניכם כמה טיפים חשובים לקרוז בפיורדים :

בחירת משך ומועד ההפלגה

החלטתם על קרוז לפיורדים, אבל כדי שתראו את המיטב שיש לנורווגיה להציע לכם, בדקו כמה זמן נמשך הקרוז. קרוזים שנעים בין 8-9 ימים הם אידאלים, כיוון שהם מאחדים את האתרים היפים ביותר במדינה לאורך היורדים בין אם עיירות קסומות ועד שייט בפיורדים עצמם, אטרקציות שונות בחופים ובנמלים.

הטיימינג להפלגה אף הוא קריטי הן מבחינת מזג האוויר וגם מבחינת חופש מבית הספר ומהעבודה. האביב, הקיץ ותקופת החגים נחשבים מועד מצוין לקרוז בפיורדים – תנאי אקלים נוחים וגם חופש מהלימודים והזדמנות לבלות את החג בדרך לא שגרתית ונעימה להפליא.

תכנית ההפלגה

בדקו מה כוללת תכנית ההפלגה מבחינת יעד ממנו יוצאים לקרוז כמו למשל, טיסה להולנד וממנה עלייה לספינה המפוארת שתיקח אתכם לעבר הפיורדים ועד התחנות לאורך השייט. קרוז נורבגיה כולל לרוב ביקור בעיירה פלאם היושבת על גדות הפיורד הארוך והמרהיב – הסוגנפיורד, ביקור בעיירה הצבעונית סטוונגר ובעיקר הנמל ההיסטורית Kristianland או באוסלו התוססת שהיא בעצמה שוכנת על פיורד.

שימו לב כמה זמן עומד לרשותכם בכל הפלגה לשיטוט וביקור בכל אחד מהיעדים במסע ואילו אטרקציות עומדות לרשותכם כאופציה לבחור מתוכן כיצד לשדרג את הקרוז (בעלות נוספת מטעמכם). למשל, במפלאם ניתן לקחת רכבת שנוסעת במשך שעה ויורדת 900 מטרים בשיפוע של 55% עם סיבובים תלולים – הרפתקה יוצאת דופן.

ההנאות באונייה

קרוז לפיורדים לא שלם בלי יום ים וחוויות בסיפון עצמו. בדקו של מי הספינה (של איזו חברת שיוט) ומה היא כוללת. לרוב מדובר בספינות יוקרה בעיצוב אלגנטי מרהיב ביופיו. אמפיתיאטרון גדול, אפשרויות גסטרונומיות מגוונות במסעדות, ברים וטרקלינים מרעננים, בריכת שחייה, היכל ספא, פעילויות בידור כמו מופעים, קריוקי, תחרויות ריקודים ומסיבות עד השעות הקטנות של הלילה.
כמו גם פעילויות ייחודיות לילדים שהצטרפו לקרוז והכל מול הנוף המדהים של הפיורדים.

בחירת החדר באוניה בשבילכם

אחד הדברים החשובים בתכנון קרוז לפיורדים הוא בחירת החדר המתאים באוניה, הן מבחינת מיקום והן מבחינת סוג וגודל. לרוב קיימים חדרים פנימיים, חדרים עם נוף לים, חדרים עם מרפסת פרטים וסוויטות שונות עם כל מני שדרוגי VIP, הכל תלוי בתקציב שלכם.

בכל מקרה, קרוז לפיורדים של נורבגיה הוא חוויה עוצרת נשימה עם המון הפתעות וריגושים לאורך הדרך.

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה