מונה

מדריך שייט במערב התיכון לימי הביניים ולרנסאנס

מאת מערכת מונה קרוז

רומא פונטנה דה טרוי

קרוז למערב הים התיכון העובר במדינות צרפת, ספרד ואיטליה, הוא מסע מרתק אל תקופת הרנסאנס, באמצעות האתרים הארכיטקטוניים, המבנים והשרידים ההיסטוריים המפוארים מאותה תקופה. הייתה זו תנועת תחייה מהיבטים של פילוסופיה, אומנות ותרבות, “לידה מחדש” של רעיונות בתחום האומנות, הספרות והמדע לצד שמות גדולים של אמני התקופה: ליאונרדו דה וינצ’י, מיכאל אנג’לו, רפאל ועוד. אלה ואחרים השפיעו והותירו אחריהם מורשת עצומה של ארכיטקטורה ואדריכלות, המבוססים על תפיסת מתמטית של לפני תקופת ימי הביניים. כללי המשקל ותפיסת האדם את החלל בהרמוניה. בשייט הזה תחזו בנפלאות התקופה, בסגנונות של המבנים גם במבני ציבור אזרחיים, בתים פרטיים של אצולת אותה תקופה וכן ארמונות. באיטליה בה יבקרו המטיילים, ניתן לראות מבנים ידועים המבוססים על אדריכלות רומא העתיקה.

רומא איטליה

קסטל סנט אנג’לו רומא

הרובע הגותי בברצלונה מימי הביניים

הרובע הגותי בעיר העתיקה של ברצלונה, הוא העתיק ביותר הקיים במקום והוא נבנה בימי הביניים. הרבה עמים שינו את הארכיטקטורה ובנו בו אזורים שונים. הרומים בנו את העיירה ברסינו, מקדש אוגוסטוס וחומת העיר.

עשירי העיר בנו את רובע אישמפלה, אבל רוב המבנים של הרובע הזה הם מתקופת ימי הביניים. הוא מאופיין בהרבה סמטאות קטנות ואפלוליות, ארמונות פאר, מבנים גותיים וכנסיות. עד לשנת 1492 תקופת גירוש ספרד הוא היה מרכז החיים של הקהילה היהודית שחיה במקום. גם שרידיה של תקופה זו מושכים אליהם מטיילים כמו בית הכנסת מאיור, וכן שמה של אחת הסמטאות “הקהילה”.

ימי הביניים ואיטליה ביקור בנאפולי

ביקור בנאפולי לוקח את המשתתפים בקרוז, לעוד ארכיטקטורה מימי הביניים והעת העתיקה, והפעם בנאפולי שבאיטליה. יהיה סיור בעיר העתיקה ובנאפולי. זו נודה על ידי היוונים, עברו בה רומאים ולכן יש בה הרבה ארכיטקטורה רומאית, טיול בעיר הוא טיול בין תקופות החל מהיווני, ימי הביניים, הרומאים ועד לרנסאנס. לעיר העתיקה יש מבנה ייחודי, שלושה רחובות החוצים את נאפולי ממזרח למערב. נקודת ההתחלה היא כיכר עם שתי כנסיות ופסל של מריה, לא רחוק משם רחוב “ויה די טריבונל” שהיה הרחוב הראשי בימי שלטון היוונים והרומאים. ברומא יבקרו המטיילים בקוליסיאום ושער טיטוס, הפנתאיון ועוד. אחרי תקופת הרנסאנס נבנתה כיכר המשאלות, המדרגות הספרדיות ומזרקת 4 הנהרות של ברניני.

פירנצה

פירנצה שבאיטליה היא בירת הראסנאס ובה נמצא המבנה שבנייתו ארכה לא פחות מ-160 שנה: דואומו, בנין העיירה היפה והוותיק בכל אירופה. בעיר עצמה נוכחות חזקה של מבנים וארכיטקטורה מימי הביניי והרנסאנס. קתדרלות מפוארות, כנסיות וגם בית הכנסת המפואר הנמצא בפירנצה.

שייט – מסע אנתרופולוגי מרתק

קרוז למערב הים התיכון, הוא שייט מרתק למי שמחפש טיול יותר שקט ורגוע, לא לעמוד בתורים, ולשמוע את רחש הגלים. אין ספק שלקרוז יש את כל היתרונות שאין בטיולים אחרים, ובתקופה של החגים המתקרבים, בין הקיץ לחורף אין תקופה יותר אידיאלית מזו למסע לעבר ההיסטוריה של האיים המערביים בים התיכון.

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה