מונה

מאיפה מומלץ לקחת קרוז בחו”ל?

מאת מערכת מונה קרוז

מדריך קרוזים למערב הים התיכון NCL Escape - Norwegian Escape

אין ספק שזה קרה. נופש טיסות אאוט קרוז אין, וזה בא לידי ביטוי במאות הצעות לקרוזים מרתקים המוצעות לישראלים שרוצים נופש אחר, שילוב של אורבניות וטבע. ים שקט, שמיים כחולים, שקט וחוויה אישית עמוקה.

במרחק של כמה שעות טיסה מישראל, אפשר לצאת להפלגה של קרוז מברלין, קרוז מברצלונה, קרוז מאמסטרדם או קרוז ממיאמי. בוחרים מסלול ההפלגה וזהו, זה אתם והים הגדול.

החוויה של קרוז יוצרת מבט אחר על נופש. לא עוד תורים בקניונים בבירות העולם, עשן, רעש ופקקים, אלא מסע אחר שקט, נינוח בנופים נדירים כמו בגלויות מצוירות. לכפרים ולעיירות שתגיעו בהפלגה. מה שרואים מהים לא רואים משום מקום אחר. אתם תפגשו בטבע עם ריח וצבע אחר, כמו שבעבר נהגו אנשים לבלות. מקום נקי, בריא ועם אוויר צלול. שקט ושלווה ורגיעה אמתית.

קרוז מברלין

בהנחה שבחרתם לצאת לקרוז מברלין, אחרי כארבע וחצי שעות טיסה מישראל, תגיעו לעיר המגוונת והרב תרבותית. ממנה תמשיכו לנמל להפלגה.  רוב ההפלגות מברלין הן לפיורדים הנורבגיים, עם עגינות שונות בדרך. חלק מההפלגות מגיעות לפיורד היפה ביותר בעולם- גיירינגר, כולל שייט בסירות קטנות, תצפיות מרהיבות מהר הדלסניבה ועוד. יש כל מיני מסלולים ואתם תוכלו לעלות על כל ספינת פאר שתבחרו עם האטרקציות הכי מפנקות.

קרוז מברצלונה

קרוז מברצלונה זו אחת מהחופשות הכי מבוקשות ע”י ישראלים. אחרי ארבע וחצי שעות טיסה, תגיעו לעיר היפהפייה ושוקקת החיים במזג אוויר נוח. הרבה פעמים תמצאו שופינג שווה, וממנה תמשיכו לקרוז מברצלונה. יש כמה מסלולים שונים של קרוז מברצלונה ליעדים באירופה. אפשר לבחור בקרוז של 7-8 לילות ויש גם קרוזים ארוכים של 10-12 יום. יש הפלגות לים התיכון לערי הנמל של הריביירה האיטלקית והצרפתית, יש קרוזים קצרים ללימסול בקפריסין או לרודוס, ויש הפלגות שמגיעות עד הים השחור או מזרח אירופה וחוצות את האיים סיציליה וקורסיקה באיטליה. יש גם הפלגות לארכיפלג האיים הקנריים, שבעה איים נדירים באוקיינוס האטלנטי מול חופי מרוקו.

קרוז מאמסטרדם

כחמש שעות ו-20 דקות אורכת טיסה שתיקח אתכם אל קרוז מאמסטרדם. זוהי עיר בתוך מבוך של תעלות מים עתיקות יומין ומומלץ להגיע יום יומיים לפני מועד ההפלגה וליהנות מהאטרקציות הרבות שבה כמו מוזיאון ואן גוך, בית אנה פרנק, מוזיאון מדאם טוסו ועוד. יש קרוז מאמסטרדם לנורבגיה, לאירלנד, בלגיה או איטליה. וגם לאסטוניה ועוד. בעצם אפשר לומר כי קרוז מברלין לוקח אתכם לים הגדול כמעט לכל ערי הנמל במערב וצפון אירופה ועד בואכה רוסיה.

קרוז ממיאמי

מיאמי היא העיר הכי דרומית באמריקה וקרוז ממיאמי מתחיל בעיר הנמל מיאמי שזכתה לכינויים: בירת השייט של העולם ושער המשא של אמריקה. הטיסה למיאמי אורכת כ-13 שעות. רצוי ומומלץ להגיע יום יומיים לפני ההפלגה, כדי ליהנות מהאווירה הטרופית וההשראה הלטינית של מיאמי. עיר זו משופעת בקו חוף של הופעות רוק, ברים, קרנבלים וחוויות לטיניות. יש בה נגיעה טרופית אמתית בגלל ההגירה הגדולה אליה מדרום אמריקה. באמצעות קרוז ממיאמי תוכלו לצאת לשייט לאיים הקאריביים. האקלים הוא חם ויש עגינות בעשרות חופים מרהיבים כל אחד עם אופי וצבע אחר. יש שלושה אזורים אליהם ניתן לצאת מקרוז ממיאמי: הקאריביים המזרחיים, הקאריביים המערביים ודרום הקאריביים. בכל מקום בו יעגון הקרוז תוכלו לפגוש את ההיסטוריה והגיאוגרפיה של עמי העבר בבליל שפות שונות של צרפתית, בריטית, הולנדית, צרפתית ועוד.

 

מידע וטיפים שימושיים לפני יציאה לקרוז

  • רוב ההפלגות הן בין חמש לשש בערב. לאנייה אפשר להתחיל לעלות כבר ב-10 בבוקר. מומלץ להגיע שעתיים לפני מועד ההפלגה, וליהנות משפע הפעילויות שעל אניית השייט.
  • מומלץ לטוס לילה או שניים לפני מועד הקרוז, כדי שחלילה לא תהיו בלחץ של זמן ותוכלו להתארגן נכון, עם כל מסמכי השייט ועוד בלי עיכובים.
  • יש אפשרות לבצע העברות פרטיות של מטען, בעיקר עם מדובר בקבוצה גדולה. את זאת יש לתאם מול חברת השייט.
  • מטרייה, כן מטרייה גם בקיץ. פתאום יתחיל לרדת גשם במקום מסוים, זה נהדר להישאר יבשים מתחת למטריה וליהנות מגשם בלב ים. חוויה חד פעמית.
  • יתושים מסתבר אוהבים גם ים. כדי שלא תיאלצו כל ההפלגה להתגרד, מומלץ להצטייד בתכשירים נגד יתושים.
  • שרוך, כן שרוך קטן אליו ניתן לחבר את כרטיס השייט שלכם, יעשה לכם את החלים הכי קלים שיש. כרטיס השייט הוא גם כרטיס הזיהוי שלכם, גם המפתח לחדר וגם כרטיס הרכישות. אז שרוך קטן וההפלגה שלכם מושלמת.
  • במידה ואתם משפחה עם ילדים שיוצאת לקרוז, חשוב לבדוק את הכללים לגבי שהות הילדים באנייה בהתאם לגילם. כמו היתר לשימוש בספא, שתיית אלכוהול ועוד.
  • ברוב החברות גיל מינימלי ללא מבוגר הוא 21. בדקו מול חברת הספנות.
  • מלווים לקטינים שיוצאים לקרוז, חייבים להיות מעל גיל 25 ולשהות עמם באותו חדר.
  • הימורים בקזינו שעל הספינה מותרים מגיל 18 ומעלה.
  • הגיל המינימלי לשייט יכול להיות בין 6-12 חודשים, תלוי במסלול ההפלגה.

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה