מונה

חבילות שייט שאסור לפספס

מאת שלומי ברק

חבילות שייט מומלצות

מוזמנים להפליג עם הדמיון ולראות את עצמכם משתזפים בסיפון, בלב ים, הנוף מכל כיוון הוא של כחול צלול מבריק, הבריזה פורעת את השיער בעדינות ועוד מעט תגיעו ליעד הבא. לא תצטרכו לארוז ולפרוק שוב את המזוודה, רק לרדת אל החוף ולהכיר עוד עיירה ציורית או עיר קסומה, לגלות את המיטב שיש לה להציע עבורכם ולעלות שוב לספינה המפוארת להמשך השייט החווייתי.

רבים כבר גילו את נוסחת הקסם של חבילות שייט: הפלגה ליעדים נחשקים תוך אירוח בדרגת 5 כוכבים עם בידור, קולינריה משובחת ועוד שלל הנאות ופינוקים. לחופשה רומנטית או חופשה משפחתית בלתי נשכחת. לאן תוכלו לשוט? 3 יעדי שייט מבוקשים להפלגות.

בחזרה לרנסנס – סטייל המערב התיכון

הצד המערבי של הים התיכון יפתיע אתכם ובגדול. שילוב מהפנט בין ערים היסטוריות לחופים מוזהבים, ארכיטקטורה מרשימה ופעילויות מיוחדות. קרוז למערב הים התיכון יפגיש אתכם עם הלב הפועם של אירופה. בתוכנית ההפלגה מככבת ברצלונה עם יצירות המופת של גאודי והשווקים התוססים, מופעי פלמנקו קצביים, מזרקה עם אפקטים מיוחדים והפארק האולימפי המפורסם. השחקנית המרכזית של דרום איטליה, הלוא היא נאפולי בולטת אף היא ברשימת היעדים של שייט למערב התיכון על רחובותיה הסואנים והשווקים השוקקים ומהווה נקודת זינוק לטיולי יום מעניינים במערה הכחולה או בעיירה הציורית סורנטו.
לאורך הדרך, תחזו בכפרים בסגנון של פעם וברצועות חוף יפות. איטליה תתגלה לכם בשייט למערב התיכון דרך פירנצה ופיזה, המגדל הנטוי הידוע בעולם ועיר הרנסנס האגדתית. כמו כן, ביקור בבירה הקולנועית של אירופה – קאן והעיר המבוקשת באיים הבלאריים – פלמה דה מיורקה. ריגושים בין ים ליבשה.

>> קרוזים במערב הים התיכון

מסע בעקבות הפיורדים – הטבע בשיא הדרו

אי אפשר שלא להסתנוור מעוצמתם של הפיורדים ואם יש מקום בעולם לראות בו פיורדים מרהיבים הרי היא נורווגיה. הפלגה לנורווגיה תחשוף בפניכם את נפלאות התרבות הויקינגית ואת אוצרות הטבע של האזור. הקרוז יוצא מאמסטרדם ועובר בין עיירות ציוריות בשיפולי ההרים הנושקים לפיורדים, ערים מיוחדות בסגנון האר דקו, פארקים פסטורליים וכמובן את דרך הטרולים – אחת הדרכים האהובות בנורבווגיה. נבחרת הפיורדים שנחשפת במהלך שייט לפיורדים מונה את פיורד גיירנגר ואת Hardangerfjord. נקודת משיכה נוספת בקרוז היא ברגן, בירת ממלכת הקרוזים, שנחשבת לעיר הגשומה ביותר. היא שופעת בתים ססגוניים ונוף נפלא במיוחד למי שעולה לפסגת הר אולריקן באמצעות רכבל. העיר העתיקה של ברגן היא המקום המושלם לסיים בו את השייט החווייתי.

>> קרוזים בפיורדים

לשוט לבירות הבלטיות

לחוף הים הבלטי שוכנות מדינות אציליות ומרהיבות ביופיין הנהנות מעושר תרבותי וארכיטקטוני מרשים. ההפלגה יוצאת מברלין, בירת גרמניה, שהפכה לאחד היעדים הלוהטים באירופה על שלל אתריה המפורסמים וסצנת הבילויים התוססת. ההפלגה כוללת שייט לטאלין, בירתה של אסטוניה, שנחשבת לבירת התרבות של אירופה והיא שמה על מראה בשיק של ימי הביניים עם שלל מוזיאונים, תיאטראות ועוד. הקרוז מגיע גם לסנט פטרסבורג המכונה ונציה של הצפון, שופעת נהרות, ארמונות נוצצים ומוזיאונים בכל הסגנונות – אמנות, היסטוריה, תיאטרון. בהפלגה לבלטיות שטים גם להלסינקי, בירת פינלנד בה השמש כמעט ואינה שוקעת ולשטוקהולם, בירת שבדיה המתפרשת על פני 14 איים. קסם על זמני.

>> קרוזים בים הבלטי

שייט מעניק תחושה אחרת של חופשה. מגוון חבילות אטרקטיביות במחירים מיוחדים – הזדמנות ליהנות בין שמיים למים, להגיע ליעדים מופלאים וליהנות מנופש חלומי.

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה