מונה

למה לקחת קרוז לפיורדים?

מאת מערכת מונה קרוז

לשוט לפיורדים

אחד המקומות הכי נדירים שהטבע הצליח לשמר בעולם כולו, הם הפיורדים הנורווגיים. מדובר על שרשרת הרים עם קרחונים בגיל מופלג, עוד מהעידן הפרה היסטורי שהפכו לפיורדים. הם מחורצים במפרצים המכניסים את המפליגים לשייט עמוק ביניהם. זהו מסע מרגש במנהרת הזמן של הטבע האלוהי הזה. חוויה פנימית וחושית שאין כמותה. מפגש מלא עוצמה והשראה עם איתני הטבע המופלאים מגן עדן צף של ספינת תענוגות.

בהפלגת נופש של קרוז לפיורדים תזכו לתצפיות מדהימות על נופים אלוהיים, אגמים קפואים ומפלים גועשים. סוג של גן עדן לבן, מהמם ביופיו שמשרה שלווה ורושם עצום על כל מי שמטייל באזור. המראה דרמטי, כמעט בלתי נתפס. קחו ים ושמים, אגמים של מים צלולים, יער עד, מפלים, עמקים ושחפים לבנים וכל זה בהצצה אחת בנוף, ותחוו עוצמה והתרגשות שאין כמותם.

אין כמו הפיורדים בקיץ

הקיץ זה הזמן האידיאלי לשוט לפיורדים. מזג האוויר בנורווגיה נעים. על ראשי ההרים יש עוד שלגים, אבל חלקם כבר מפשירים, וזו ההזדמנות לצפות בזרימתם הטבעית המחברת את מימיהם יחד עם מי הנהר, כאשר אתם נמצאים ממש בתוך תוכם, שומעים את עוצמת הטבע וחווים את החוויה כולה. כך אתם עצמכם הופכים לחלק מההתרחשות. הדרך היחידה לפגוש את הפיורדים בשיא תפארתם היא דרך הים. במהלך השייט, נעצרים לעגינות במקומות מסוימים ושם מזומנות חוויות חדשות, מעניינות במפגש עם אנשי הכפרים והעיירות שבאזור.

הפיורדים הם חלק מפני השטח ההררי של נורבגיה, המכוסה קרחונים. שטח קו החוף הוא: כ-20,000 קילומטר, והוא חורץ לשונות עמוקים שהם בעצם הפיורדים. ההר הכי גבוה בנורבגיה הוא  גלדהפיגן בגובה של 2,469 מ’, והקרחון הכי גדול הוא יוסטדאלסבריין שאורכו כ-100 קילומטר. נורבגיה היא גם “ארץ שמש החצות”. חלקה הצפוני נמצא מצפון לחוג הקוטב הצפוני ושם, השמש לעולם איננה שוקעת. מזג האוויר בנורבגיה כולל ארבע עונות, ולאורך קו החוף מתקיים “זרם הגולף” מים חמימים המגיעים לחופי צפון ומערב אירופה.

 

הישראלים גילו את הפיורדים

הישראלים הבינו כבר מזמן, את מה שהבינו מטיילים רבים ממקומות שונים בעולם, שאין דרך לחוות את הפיורדים, מלבד קרוז לפיורדים. מה שרואים מאנייה, לא רואים משום מקום. לשוט באמצע הנהר הסואן, האגמים הקפואים, לפגוש קרחונים מקרוב, לצפות בהתרחשות של הכפרים מסביב, שחפים לבנים ויערות עד, זה סוג של חוויה עמוקה, טיול חד פעמי ובלתי נשכח. אתם נמצאים בלב ליבו של טבע מושלם, כחול וירוק פראי וענוג. תארו לעצמכם את התחושה של להתעורר בבוקר ולהביט החוצה ולפגוש את הגן עדן עלי אדמות הזה. יש לזה תרומה עצומה לשקט, אנרגיה ואיזון נפשי.

החיים בעידן הזה מאוד הישגיים ותחרותיים, והרבה אנשים מוצאים את עצמם קורסים תחת העומס. יש לזה מחיר מנטלי וגם בריאותי. בסופו של דבר, כולם מחפשים בסוף את השקט שיעניק להם את האיזון ואין כמו שייט לפיורדים. טיול כזה עושה סדר בגוף ובנפש מול המראות הטבעיים העצומים, שיוצרים שלווה, מאפשרים לאנשים להתנתק תרתי משמע ולחזור עם אנרגיות חיוביות ועם סדר עדיפויות חדש. זהו כוחו של נוף יוצא דופן, שהוא מנתק אותך מהמציאות האורבנית ומאפשר לכל אדם לחשב מסלול מחדש, לבנות חיים קצת שונים עם שקט ואיזון.

 

למה להפליג דווקא אתנו לפיורדים?

לא פחות חשוב ממסלולי שייט מיוחדים, חשובה גם החברה עמה אתם יוצאים לשייט, וכמובן חברת המטיילים האחרים. יש לשים דגש על רמת השירות והאוכל המוגש באנייה, כמו גם התוכן החברתי והבילוי עליה. אנו מציעים מלון חמישה כוכבים צף, עם כל השירות, ארוחות הגורמה ברמה הכי גבוהה ובלתי מתפשרת. התכנים החברתיים מאפשרים היכרות עם שאר הנוסעים, יוצרים גיבוש קבוצתי, כך שכולם נהנים לא רק מן ההפלגה והטיול, אלא גם מהחברה הנעימה. השייט משלב גם שהייה בערים וביקור בכפרים באזור. הפלגה של למעלה משבוע חוצה את החוג הארקטי.

  • אנייה מפוארת ונוחה- בית מלון צף.
  • תכנון מסלולי שייט מיוחדים.
  • קביעת סיורי חוף מיוחדים, תוך התחשבות בתנאי השטח בכל עגינה.
  • אין נסיעות ארוכות בכבישי נורווגיה או במנהרות.
  • טיולים יבשתיים מרהיבים.
  • מדריכים מקצועיים.
  • תכנים חברתיים ומרתקים במהלך השייט על האנייה.
  • שילוב של ביקור יבשתי, בפיסות תרבות והיסטוריה.

מחפשים קרוזים ? נסו אותנו

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה