מונה

איזה שייט מתאים למשפחות ואיזה שייט מתאים לזוגות?

מאת שלומי ברק מומחה לקרוזים

שייט למשפחות

עולם הקרוזים הוא הדינמי ביותר בעולם התיירות. בכל שנתון מושקות ספינות חדשות, ונדמה שגם האופק בין שמים למים כבר אינו הגבול. הספינות חדישות יותר והאטרקציות בהם מפתיעות כל פעם מחדש.

ספינות שייט המתאימות במיוחד למשפחות עם ילדים

בספינות שהמוטו הוא חופשה משפחתית, בד”כ הגדולות יותר, האבולוציה של הספינות מותחת גבולות. אם בעבר חברות השייט הסתפקו בבריכות כאטרקציה לילדים, כיום עולם המים של הספינות כולל:

  • בריכות לילדים
  • מזרקות מים עם תותחי מים שהילדים מפעילים
  • מגלשות מים
  • בריכה לגלישה עם גלשן
  • קיר טיפוס שבעבר היה רק בספינות בודדות מבחינת חידוש הפך לאטרקציה חובה בכל הספינות מהדור החדש.
  • מגרשי מיני גולף, פארק הרפתקאות, אוהל קרקס, מגרש החלקה על קרח, סימולטור פורמולה 1, קולנוע 4D, מגרש כדורסל או טניס, שולחנות פינג פונג ועוד ועוד ועוד.

כל אלו הם קורטוב קטן ממה שיש לספינות מהדור החדש להציע לילדים. מעבר לכך מועדון הילדים מתח פנים וגדל לשטחים עצומים מחולקים לפי קבוצות גיל. הפעוטות יזכו במשחקייה מאובזרת, הילדים לגו סוני פלייסטיישן X BOX ומגוון הפעלות על ידי צוות מוסמך בהוראה לגיל הנ”ל כולל אולמות משחק אלקטרוניים. הנערים בגילאי ההתבגרות יזכו לדיסקוטק משלהם ולאונג’ים “כמו הגדולים”.

אטרקציות_בספינות_קרוזים

הצד הגסטרונומי בשייט

בספינות מהדור הקודם הצד הגסטרונומי הסתפק באולם אוכל מרכזי וחדר אוכל בופה עשיר עם מטבח פיוז’ן בינלאומי. המהפכה הקולינרית של התמקצעות לא פסחה על עולם הים. הספינות כיום מציעים מטבחי גורמה ממוקצעים בסגנון איטלקי, ברזילאי, אסיאתי, סושי, צרפתי ואפילו דיינר אמריקאי טיפוסי. גם הג’אנק מקבל נוכחות משלו, פיצריות איטלקיות, המבורגרים, גלידריות ופאנדו מפלי שוקולדים.

בילויים_באטרקציות_בספינת_קרוזים

Facility בספינות

האטריום המרכזי, גם הוא לא קפא בזמן. מחלל פנימי בדומה ללובי של בתי מלון בקונספט, הספינות מהדור החדש מתהדרים באולמות נשף הדורים, מדרגות עם זכוכית של סברובסקי המתפרש על 4 סיפונים. בספינות מהדור החדש יש מדרחוב, מעין קניון ענק, עם חנויות בתי קפה ומסעדות. כשתטיילו ב”קניון” לא תדעו באם הספינה בשיוט ולרגע תשכחו שאתם בכלל בספינה, התקרה מכוסה במסך לד ענק עם זיקוקים שקיעות כוכבים ואנימציה ממוחשבת ובערבים מתקיים parade תהלוכה ססגונית, קרנבל ברזילאי תוסס. סיפון הבריכות הופך לאולם אירועים גרנדיוזי בארים, בתי קפה ובערב ניתן לשבת ולצפות על הסיפון בסרטים על גבי מסך ענק כשהכוכבים למעלה הם התפאורה המושלמת. להשלמת החוייה גשר ענק סגור יוצא מדופן הספינה הרצפה מזכוכית ואתם תלויים בין שמים לארץ מתחתכם בגובה 30 מ’ איוושת הגלים מלטפת את גחון הספינה. אם כבר לשתות קוקטייל מעניין, אז מדוע לא בבר מנוף שעובר בין סיפוני הספינה לגובה האטריום? רוויתם? אם טרם יש גם חדר קרח קפוא, לובשים מעילים מגושמים ונכנסים לאולם קרח מתכון בטוח שהקוקטיילים נשמרים בטמפרטורה הנכונה.

פינוקים_בספינות_שייט

בידור בשייט

נסיעה ללונדון, ניו יורק או לאס וגאס בד”כ מלווה בחוויית מופע בידור עלות לאדם כ 150$. בספינה ההפקות חובקות עולם וברמה בינלאומית פריסילייה מלכת המדבר, מיוזיקל של אריתה פרנקלין או אדל או החיפושיות, מופעי קרקס השמש cirque de Soleil, אנימציה של ניקולודיון ואפילו מופעי דיסני (על ספינות דיסני). האמפיתיאטרון בהחלט באמה בינלאומית. בכל ספינה מספר לאונג’ים בהם מתקיימות הופעות, בלוז, ג’ז, רוק אנד רול, קומדי, קריוקי, כל סגנון יבוא לידי ביטוי.

שייט עם בריאות וכושר

לאלו מכם שחשוב להם לשמור על כושר גם בשייט. תוכלו למצוא אולם כושר ענק מאובזר במילה החדשה של מתקני הכושר, תדמיינו אולם כושר בחרטום הקיר כולו זכוכית, הספינה מפליגה מבליחה את המים ואתם רצים אל שקיעות קסומות. אם חשוב לכם לרוץ באויר הפתוח. בכל ספינה מסלול ריצה היקפי שאורכו 500 מ’, כך שהמירוץ רק מתחיל עבורכם. חוגי פילאטיס, יוגה, אירובי וספינינג ישאירו אתכם מיוזעים לשריפת עודפי הקלוריות שצברתם בשייט.

עולם הקרוזים מתחדש ואינו קופא על שמריו, הספינה ממלון צף הפכה לקלאב מפואר שיש בו הכל.

קרוז נהדר ליעדים באירופה – חופשה מדהימה של קרוז מברצלונה והסביבה
בואו תנבחרו לעצמכם חברת שייט לקרוז הבא – חבילות שייט עם מגוון חברות שייט מסביב לעולם

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה