מונה

5 סיבות לשוט לפיורדים בקיץ 2019

מאת מערכת מונה קרוז

גיירנגר

העונה החמה מאפשרת לצאת לחופשה ארוכה ו”לשבור שגרה” במקום בו הנוף הוא שחקן מרכזי.
אם חשקה נפשכם לבלות את הקיץ הקרוב בדרך קצת שונה – קרוז לפיורדים הוא בדיוק מה שחיפשתם. נורבגיה נחשבת למלכת הפיורדים ולכן מהווה יעד אולטימטיבי לקרוז, שיפגיש אתכם עם תופעת הטבע המרהיבה ותוך כדי ייקח אתכם למסע בין עיירות ציוריות, כפרים אותנטיים ותפאורה חלומית של כחול קריסטל המשתלב עם צוקים מחודדים.
בקרוז לפיורדים תוכלו לשוט בין הפיורדים עצמם ולראות הכי קרוב שאפשר את המיטב של נורבגיה. לפניכם 5 סיבות טובות לשוט לפיורדים בקיץ הזה:

סיבה 1 – לראות את הקרחון הגדול ביותר באירופה

הכירו את Jostedal Glacier, הקרחון הגדול ביותר באירופה. מבחינת ממדים כיפת הקרח מכסה שטח של כ-480 קמ”ר. ההליכה על הקרחון אפשרית אומנם רק עם מדריכים ומדובר בטיול ארוך לפני שתדרכו על הקרחון, אבל מספיק לראות את כיפת הקרח מרחוק כדי ללכוד את היופי המרהיב הזה.

סיבה 2 – לחזות מקרוב במפל עוצמתי

שצף המים של מפל Vøringsfossen יגרום לכם להרגיש כאילו נקלעתם למקלחת רטובה ובצדק. המפל המתנשא לגובה של 182 מטרים נחשב לאחד המראות היפים בפיורדים. קיים מסלול שמאפשר לכם לראות את המפל מעומק העמק ובכל מקרה תראו את המפל מכל נקודה בה תהיו כשהוא מתמזג עם העמק הפראי והסבוך.

שייט לפיורדים

סיבה 3 – לשוט בפיורד הארוך במדינה

Sognefjord  הוא הפיורד הארוך והעמוק ביותר בנורבגיה והוא עטוף בשרשרת הרים שיוצרת חוויית שייט מדהימה. הפיורד בעל צבע ירוק אמרלד ממי הקרחונים והאזורים ההררים לאורכו מקושטים בכפרים קטנים. זהו אזור גדוש אטרקציות בין עיירות לקרחונים, כמו הליכה על קרחונים וטיולים אנרגטיים בין ההרים. אחת האטרקציות המופלאות כאן היא רכבת פלאם שנוסעת בקו מתפתל ותלול בין מנהרות החוצבות את ההר ומחוצה לו ועוצרת בתחנות לאורך הדרך כולל מפל מרהיב ביופיו.

סיבה 4 – לבקר בבירת הפיורדים

העיר ברגן, שנחשבת לבירת הפיורדים היא אולי עיר גשומה, אבל קשה שלא להיכבש בקסמה של עיר הנמל הססגונית הזאת: בתים צבעוניים, מוזיאונים היסטוריים המציגים את תולדותיה של ברגן ושל נורבגיה, אקווריום רחב ידיים, שלל מסעדות המגישות קולינריה נורבגית במיטבה, רחובות מרוצפים ומזכרות שמעידות על כך שפעם היא היתה בירת ממלכת הויקינגים. מברגן ניתן להעפיל לפסגת הר אורליקן שגובה 642 מטרים ולחזות בנוף עוצר נשימה של העיר, הפיורד והאוקיינוס המתמזגים יחדיו ליצירת אמנות נוסח הטבע.

 

סיבה 5 – להתפנק מהאטרקציות בקרוז

תשכחו מלהסתובב עם מזוודות, חשבו על סוויטה מול הים, על מופעי בידור אל תוך הלילה, סעודות משובחות, בריכה תחת כיפת השמיים, ספא מסוג אחר ונוף ללב ים. חלק בלתי נפרד משייט לפיורדים הוא האונייה עצמה, ספינת תענוגות שיש בה כל מה שתרצו לקרוז מפנק מכל הבחינות.

אז למה אתם מחכים? הקיץ שטים לפיורדים.

 

מחפשים הפלגה חלומית? מצאו את ההפלגה המועדפת עליכם מתוך מגוון הפלגות נופש

 

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה