מונה

קרוז בים הבלטי ? מדריך באזור הים הבלטי

מאת מערכת מונה קרוז

שייט בסגנון בלטי הכירו את המדינות הבלטיות

הים הבלטי הפך לא מכבד לזירת שייט מבוקשת ובצדק. לאורכו נמתחות מדינות קסומות המצטיינות בעושר תרבותי, ארכיטקטורה מרהיבה, חופים יפהפיים.
ניתן לשוט למדינות הבלטיות בין החודשים מאי עד אוקטובר, כאשר מזג האוויר נעים, אך אין ספק שחודשי הקיץ נחשבים לאולטימטיביים במיוחד לקרוז לבלטיות.
ספינות הפאר עושות את דרכן לעבר המדינות הנחשקות והן ייקחו אתכם למסע מרגש בין מוזיאונים מרתקים, ארמונות מהודרים, אתרי מורשת של אונסק”ו, אוצרות ארכאולוגיים וערים שעוד יעוררו בכם געגועים לשוט אליהן שוב ושוב. לאן תגיעו בשייט למדינות הבלטיות? לקט של יעדים משגעים.

טאלין – עיר שהיא אתר מורשת

תרבות, זה סוד הקסם של טאלין, בירתה של אסטוניה והבירה התרבותית של אירופה. לא תעמדו בפני החזות הרומנטית נוסח ימי הביניים, החומה המאסיבית והצריחים הגותיים המרשימים. העיר נחשבת לאתר מורשת עולמית של אונסק”ו בשל שלל השרידים המרהיבים כמו בית המרחקת העתיק באירופה, מצודה מהמאה ה-13 וכנסיות מרהיבות. העיר גדושה במוזיאונים, מסעדות טובות, פארקים ומגדל טלוויזיה, שנחשב למגדל הגבוה ביותר באסטוניה כולה המתנשא לגובה של 314 מטרים ובקומה ה-22 מחכה לכם מסעדה עם תפאורה עוצרת נשימה.

חיי האצולה של סנט פטרסבורג

אי אפשר לשוט למדינות הבלטיות בלי לבקר בעיר, שנחשב עבור רבים לכוכבת הבלתי מעורערת של הים הבלטי. סנט פטרסבורג ברוסיה, שהיא עיר אריסטוקרטית הממזגת בין ארמונות מרהיבים, גנים מעוצבים והיסטוריה פיקנטית. סנט פטרסבורג מכונה וונציה של הצפון ואחד ממוקדי המשיכה שלה הוא מוזיאון ההרמינטאז’ – אחד מהמוזיאונים לאמנות הטובים באירופה. אטרקציות נוספות בעיר הוא ארמון השיש והגנים הבוטניים, גן החיות האהוב על משפחות, שדרת נבסקי התוססת לאורכה גשרים ואדריכלות יפהפייה ומבצר פטרופבלובסקיה, ששימש בעבר ככלא פוליטי כולל לאסירים כמו דוסטוייבסקי וטרוצקי וכיום הוא מוזיאון היסטורי מרתק עם נוף לעבר נהר הנייבה.

בין עבר להווה בהלסינקי

אל תחכו לשקיעה, כי בהלסינקי בירת פינדלנד השמש כמעט ואינה שוקעת בעונה החמה. הלסינקי היא עיר ססגונית ואלגנטית, עטופה במבנים עתיקים, שווקים ושדרה ארוכה המובילה לפארק יפהפה. החלק המודרני של העיר הוא מאוד קוסמופוליטי ושוקק חיים והמרכז ההיסטורי העתיק שמר על צביון מימי הביניים וגדוש בתי קפה ובוטיקים של עבודות יד. אחד מאתרי התיירות המרכזיים והאהובים על המפליגים לבלטיות הוא מבצר סומנלינה, אתר שמור של אונסקו הבנוי על איים המחוברים זה לזה בגשרים. סיור חובה למי שמגיע לכאן…

שטוקהולם – אהבה מהפלגה ראשונה

בירה נוספת בשייט בים הבלטי היא שטוקהולם, בירתה של שוודיה ואחת מהבירות הפוטוגניות בין המדינות הבלטיות. העיר משתרעת על פני 14 איים הטובלים בפארקים ירוקים, מעוטרים במבני פאר עם שדרות ארוכות ותוססות ויש גם עיר עתיקה שהיא מבוך של סמטאות ציוריות. בין האתרים היפים שלה נזכיר את חצי האי דיוגארדן בו שוכן מוזיאון ואזה בו הספינה הטבועה המפורסמת ומוזיאון סקאנסן שמציג את אורח החיים השבדי הקלאסי. מחפשים נוף? גם לעיר יש מגדל טלוויזיה ממנו ניתן להשקיף לעבר שטוקהולם מעוף הציפור.

המדינות הבלטיות יפתיעו אתכם ובגדול. חפשו שייט מפנק בתקופה בה הבלטיות זוהרות ובמיטבן.

הכנסו למגוון קרוזים לים הבלטי 

 

מחפשים הפלגה חלומית?
מצאו את ההפלגה המועדפת עליכם מתוך מגוון הפלגות נופש

 

 

 

 

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה