מונה

קרוז באירופה בעקבות דמויות מפורסמות

מאת שלומי ברק

royal caribbean jewel of the seas

קרוז מהווה נוסחה מנצחת לחופשה רומנטית או משפחתית בלתי נשכחת. בכל יעד אליו מפליגים מחכות חוויות חדשות ומפגש מרתק עם התרבות המקומית וכמובן ההיסטוריה המרתקת.
תוכלו ליהנות מנפלאותיו של קרוז באירופה ולגלות את הדמויות האגדיות של כל לוקיישן וכיצד הן הטביעו חותמן בתרבות, בנוף המקומי בין אם דרך הארכיטקטורה המיוחד של גאודי בברצלונה ועד הקפלה הסיסטינית ברומא תוצרת מיכלאנג’לו. כמו כן, מקומות שהיוו השראה לספרים כמו מצודת איף במרסיי. מיהן הדמויות המפורסמות שילוו את הקרוז שלכם ביבשת?

קרוז באירופה – טיול בעקבות דמויות מפורסמות

גאודי מחכה לכם בברצלונה

גאודי עצמו כבר לא אתנו, אבל היצירות האדריכליות המרהיבות שהוא הותיר אחריו מושכות תיירים מכל העולם. האדריכל הקטלאני ברא את מה שמכונה “סגנון גאודי” – ייחודי ומהפכני בתפיסתו ובמראהו. בתחילתה הסגנון לא התקבל בזרועות פתוחות על ידי תושבי ברצלונה, אבל היום עם שובל התיירים שפוקדים את היצירות, הפכה האמנות הזו של גאודי לסימן ההיכר של העיר והמונומנטים שיצר מפארים אותה ותורמים לשיק המיוחד שלה. בין המבנים המזוהים עם עבודתו של גאודי תוכלו לראות בברצלונה את הכנסייה המרהיבה סגרדה פמיליה ממרומה נשקף נוף מסנוור של העיר ממעוף הציפור, פארק הגואל המשלב את יצירותיו של האומן, הבניין קאסה באטיו בו הדמיון עולה על המציאות ועוד מבנים ויצירות שרקח גאודי.
אסור לפספס: ברצלונה היא גם עיר של הנאות החיים. אל תוותרו על טעימות בשוק לה בוקריה, מופע פלמנקו, סיור באקווריום הגדול ורכבל ל”הר היהודים”.

רומא של מיכלאנג’לו

האומן האיטלקי מיכלאנג’לו שהיה למעשה הרבה יותר מאומן – הוא היה גם מהנדס ומשורר ובכל מקרה, אחד הכוכבים של הרנסאנס האיטלקי, הטביע חותמו ברומא. בירת איטליה שופעת עבודות של מיכלאנג’לו והדרך הטובה ביותר להיחשף אליהן במסגרת שייט באירופה היא בביקור במוזיאונים של הוותיקן. כאן תגלו את הקפלה הסיסטינית עם פרסקו “יום הדין” שצייר האומן ונחשבת לגולת הכותרת של המוזיאונים. אל תשכחו בעת הביקור להרים עיניכם לעבר התקרה וייקח לכם זמן ללכוד בעיניים המתבוננות מעלה את שלל הדיטיילים שיש בה – עולם ציורי מרובה אלמנטים, מרהיב ביופיו.
אסור לפספס: הליכה ברומא היא כמו הליכה במוזיאון פתוח. אל תוותרו על הקולוסיאום, המדרגות הספרדיות וכמובן הטלת מטבע לאחור ב”מזרקת המשאלות”.

בראש של אלכסנדר דיומא

בספר האגדי של אלכסנדר דיומא “הרוזן ממונטה כריסטו” נשלח דנטס למצודת איף למאסר עולם. המצודה הממוקמת באי בים התיכון, מרחק קצר מהעיר מרסיי היתה אחד מבתי הכלא המפחידים והידועים לשמצה בצרפת ובה שררו תנאים מחפירים לאסירים. דמותו של דיומא מצליח להימלט מהמצודה במבצע נועז במיוחד והספר הקנה למצודה חשיפה עולמית. המקום הפסיק לשמש ככלא בשלהי המאה ה-19 ובהמשך הוכרז כאתר היסטורי. הפלגה לאירופה העוצרת במרסיי מהווה הזדמנות לסייר במצודה, אליה מגיעים בשייט קצר מנמל מרסיי ולהצטרף לעשרות האלפים שפוקדים את המצודה מדי שנה.
אסור לפספס: מרסיי היא עיר נמל תוססת המציעה גם מונומנטים מיוחדים כמו הקתדרלה של העיר,

ארמון לונגשאן ומוזיאון תרבויות הים התיכון החושף פריטים מתרבויות הים התיכון.

 

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה