מונה

מדריך לפני קרוז לפיורדים שכדאי לכם לקרוא

מאת שלומי ברק

מדריך קרוזים למערב הים התיכון NCL Escape - Norwegian Escape

יש כמה דברים שעליכם לדעת, לפני שאתם מזמינים קרוז לפיורדים. למשל למה דווקא עכשיו? למה זה חייב להיות בחודשים מאי עד אוגוסט ומה קורה אחר כך. מהו מסלול ההפלגה, איפה עוגנים ועוד. כל המידע במאמר שלפניכם.

הקיץ והאביב הן העונות האידיאליות לשייט לפיורדים. בחודש מאי יש המון פרחים והטבע כולו פורח, הדור ומפואר. ממלא את האוויר בריחות והנוף הכי מרהיב שיש. הכול ירוק, המון עצים מלבלבים, בפיורדים השלג נמס וגולש מלמעלה, מראה כמעט קוסמי. המים הללו זורמים אל המפלים מתחת לפיורדים ויש בוסתנים של פרי בכל מקום, פשוט תענוג. יחד עם זאת יש לציין, כי אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה באביב הנורבגי. יכול להיות גם שלג במשך כמה ימים ולפתע- ימים חמים. אך כאשר מדובר על שייט אין זה משנה.

האביב הוא גם זמן הגורמה של הנורבגים, ולכן בעגינות בחופים תוכלו לפגוש את כל המטבח האביבי הנורבגי במיטבו שכולל בשרים מסוגים שונים, הרינג מעדן ודגים טריים. בנוסף בתקופה זו מזג האוויר מצוין-  25-30 מעליות צלסיוס ומים בטמפרטורה של 18 מעליות צלסיוס למי שרוצה לשחות. הטבע מסביב מלא בפריחות נהדרות, שגם הנורבגים הולכים לצפות בהן כמו צמח הרוברב ויש גם קטיף אוכמניות שמתחילות להבשיל באמצע הקיץ בהרים וביערות בדרום נורבגיה, ובעגינות בחופים תוכלו לפגוש דוכני תותים ודובדבנים.

ימים ארוכים, לילות קצרים וירח מעל הפיורדים

תקופת השיט לפיורדים בנורווגיה, מפגישה את המטיילים עם קיץ נורווגי שמשמעותו ימים ארוכים ולילות קצרים. המים גם לא יותר מדי קרים, למי שרוצה ליהנות מהם. מזג האוויר לא חשוך, כמו שיתחיל לקרות החל מאוקטובר. הכול מסביב פורח, גם האנשים. אם אתם על קרוז לפיורדים מעבר לחוג הארקטי, תוכלו לחזות בלילות בשמש החצות. מרבית ההפלגות נעשות לרצועת הפיורדים בדרום מערב נורווגיה לאורך האוקיינוס האטלנטי.

המיוחד בהפלגה לפיורדים הוא המסלולים שחולפים על פני עיירות ציורית, כפרי דייגים, וערי נמל מרתקות. הפיורדים מפגישים את המטיילים עם תקופה פרהיסטורית שכן הם התהוו בתקופה זו. חלקם נוצרו בגלל הטמפרטורה הנמוכה שלהם והמפגש עם מי הים, וחלקם בגלל שינויים גיאולוגיים והיווצרות עמקים אליהם זרמו מי הים.

תיכף מפליגים ובהמשך עוגנים!

היום הראשון של ההפלגה שלנו מתחיל בטיסה לאמסטרדם, עיר מלאת שמחת חיים, ובה תבלה הקבוצה באטרקציות המקומיות. היום השני הוא יום שוטטות וביקור בתעלות וברחובות בעלי הניחוח האירופאי. ביום השלישי מפליגים מטרמינל ההפלגות, ומבלים בספינה. מדובר בספינת תענוגות בכל היבט ולכן אפשר להתענג גם על הנוף, על החברה, האוכל הטוב והאוויר הצח. בספינה יש בריכה, פעילויות שונות ומגוונות. מתחם ספא, קזינו, סדנאות מעשירות, מופעים, בר ועוד.

עיר הנמל הראשונה בה נעגון היא פלאם, היא יושבת על הפיורד הכי ארוך הסוגנפיורד שאורכו 204 ק”מ ובעומק 1308. הוא נושק לפסגות ההרים הירוקים-לבנים, מעטה השלג מתמוסס והמראה הוא לא פחות ממרהיב. הטבע חוגג, הריחות, האוויר, בעלי החיים. עדרים של כבשים, יערות מתמוגגים מטבע עד, פשוט חוויה לנשמה.

העיר השנייה בה נעגון היא סטוונגר, עיירה עתיקה קטנה ומקסימה. היא שוכנת על חצי אי ויש בה בתים צבעוניים קטנים מעץ, שנראים כמו גלויה מהחלומות. שוכנת בה קתדרלת סנט סווית’ון מהמאה ה-14 ויש בה סמטאות קטנות ומקסימות ואנשים מאירי פנים. העיר השלישית היא Kristianland  והיא החמישית בגודלה בנורבגיה. היא כוללת אתרים היסטוריים חשובים כמו מבצר כריסטיאנהולם מהמאה ה-17, הקתדרלה בסגנון גותי של קריסטיאנדנס מ-1884, בתי עץ ציוריים ועוד.  עיר הנמל הנוספת היא אוסלו ששוכנת על פיורד בשם זה. באוסלו כידוע מחלקים את פרסי הנובל וארמון המלכות שוכן בה. זוהי עיר מודרנית לצד טירות עתיקות, קתדרלות ועוד.

מי שחפץ היום בחופשה מפנקת וגם אישית. בלי כל המהומה מסביב, בלי הרעש של בתי המלון ומשהו קצת יותר אישי ורוחני, מוזמן לקרוז לפיורד. זהו מפגש עם טבע עוצר נשימה בשילוב ביקור באתרים עתיקים ומודרניים. הפלגה שמכילה את כל פלאי העולם- מצד אחד הפיורדים, מצד שני השקט של הים. והנה לכם החופשה הכי מהנה ובריאה לכל המשפחה.

מחפשים הפלגה חלומית? מצאו את ההפלגה המועדפת עליכם מתוך מגוון הפלגות נופש

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה