מונה

שייט לפיורדים הקסומים ועוצרי הנשימה

מאת שלומי ברק - מומחה לשייט ושיווק קרוזים

שייט לפיורדים של נורבגיה

שייט לפיורדים – להיות בטבע הפראי

“סקנדינביה” הדימוי ליעד הוא של נופי טבע קסומים, אנשים בהירי שיער תכולי עיניים שלווים,  ובעיקר כיעד יקר. מבחינה תיירותית החורף העמוק ששורר בסקנדינביה מצמצם את האופציות לתיור לתקופה מצומצמת בשנה מאמצע מאי ועד סוף אוגוסט, כשהשיא בחודשים יולי-אוגוסט. המשוואה של עונת תיירות קצרה הפרוסה על 3 חודשים וחצי בשנה – ביקושי שיא, והיצע מוגבל של חדרים מייקרים את העלויות. הפתרון האידיאלי להפוך את הטיול לסקנדינביה לאטרקטיבי במיוחד, הוא, על ידי שייט קסום למחוזות הפיורדים.

כמה עולה לי שייט לפיורדים?

עלות השהייה של לילה על ספינה זול יותר מעלות לינה במלון 4* (כוכבים) ביבשה, עלויות הכלכלה בסקנדינביה יקרות מאוד ביחס לתפיסת ההמרה של הישראלים בשקל. השייט בספינה 5* על בסיס פנסיון מלא + עם ארוחות גורמה במלון מפואר. כל הסיבות האלו הופכות את השייט לסקנדינביה כאופציית הטיול המועדפת. המטרה של הנסיעה לסקנדינביה הם נופי הטבע ובעיקר שייט לפיורדים, לשונות ים, שרידי עידן הקרח שהפשירו וחדרו בחתירה אל קו החוף. הנופים בפיורדים עוצרי נשימה, אולם, הדרך האידיאלית להנות מיופיים של הפיורדים היא דווקא מכיוון הים, בהפלגה. השיוט הוא לאורך הפיורד כשרכסי ההרים שמסביב כולם מוריקים ביערות עד עם מפלים שוצפים. על מרודות ההרים לאורך חופי הפיורדים  שוכנים כפרים ציוריים, מנותקים לכאורה מהעולם, שהזמן בהם קפא מלכת והתושבים בהם חיים חיי שלווה פסטורליים.

שייט בספינות של הולנד אמריקה – חוויה איכותית וחגיגה קולינארית

התמקדנו בהפלגות לסקנדינביה בחברת הולנד אמריקה חברת שייט יוקרתית איכותית שהצי שלה מדורג כ5*. חברת השייט הולנד אמריקה מיצבה את עצמה כחברת שייט איכותית לזוגות בעיקר באמצע החיים. השירות על הספינה ידוע כאיכותי במיוחד, והתפריט הוא חגיגה קולינארית. למסורתיים חברת הולנד אמריקה היא היחידה מבין כל חברות השייט שמציעה תפריט לבחירה מראש של אוכל כשר עם מנות פתיחה ומנות עיקריות מגוון. לחברת הולנד אמריקה ספינת דגל, החדשה בצי Koningsdam הספינה הגדולה ביותר בצי, והגדולה ביותר שמשייטת במסלולי סקנדינביה, ספינה מפנקת במיוחד, עם מבחר אטרקציות. הבחירה בספינה Koningsdam, אינה מקרית, הספינה היחידה שמשייטת בסקנדינביה שהמסלול יוצא וחוזר מאמסטרדאם, יעד עם אופי מיוחד, שהשהות בו יומיים לפני ההפלגה משלים את החוויה למושלמת. למה להתלבט, בחרנו בשבילכם את הטוב ביותר למעוניינים בסקנדינביה.

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה