מונה

מדריך קרוזים למערב הים התיכון

מאת מערכת מונה קרוז

מדריך קרוזים למערב הים התיכון NCL Escape - Norwegian Escape

 

קרוזים מערב הים התיכון הם חבילות השייט הכי מבוקשות בקרב ישראלים, והם מגיעים לצרפת, ספרד ואיטליה. לברצלונה, הצד המערבי של איטליה (בחלקם של הקרוזים) רומא, סיציליה, הריביירה הצרפתית וניס. רובם בני 10 ימים על ספינות המהוות בית מלון צף 5 כוכבים עם כל הפינוקים הקיימים. ישנם מסלולים שונים, בחרנו להביא לפניכם כמה כדי שתוכלו להתרשם ולהבין מהם המסלולים הפופולאריים ואיך אתם רוצים את הקרוז שלכם. הקרוזים הללו מגיעים לריביירות שהיוו השראה לציירים הגדולים בעולם, והם משמשים מעבר בין הנמלים במערב הים התיכון. הם חוצים ערים של תרבות קדומה ומודרנית ולוקחים אתכם לכפרים ועיירות אותנטיים, הכי ציוריים בעולם. קרוזים מערב הים התיכון הוא מסע בין גלויות של פלאי תבל, יופיו של הטבע והשקט המרגיע של הים עוצר הנשימה.

 

10 ימים עם הספינה EPIC לריבייריות האירופאיות

המסלול: ברצלונה, נאפולי, רומא, ליוורנו, קאן, פלמה דה מיורקה, ברצלונה.

מתחילים בברצלונה עם יומיים עצמאיים. עירו של גאודי, פלאזה אספנייה מופע “המזרקות המזמרות”. המלצות נוספות: פארק גואל, כנסיית לה סרגלדה, כיכר קתלוניה, שדרת ראמבלס או פאסאו דה גאסייה. הרובע הגותי והקתדרלה. ביקור בשוק לה בוקרייה. בעיר נמצא גם ה היהודים מונז’ואיק, פארק הסיטאלה וגן החיות. בנאפולי תשוטו לאי קאפרי ממנו ניתן להגיע לפסגת מונטה סולרנו, או תרדו למערה הכחולה. באזור גם הר הגעש ווזוב, העיר סורנו ואחת הדרכים הכי יפות בעולם: וייה אמלפיטניה. בדרך תפגשו בכפרים הבנויים על הרים למרגלות מפרצי ים מרהיבים. בצ’יביטיבקיה- נמל העגינה ברומא תבקרו בעיר שהיא , בירת הקיסרויות האומנות והארכיטקטורה. משם תפליגו לליוורנו ותבקרו בטוסקנה ותראו את דואומו- מבנה שבנייתו נמשכה 160 שנה. תפליגו לקאן הנוצצת, טיילת נופש שאין דומה לה בכל העולם. פלמה דה מיורקה חותמת את ההפגה עם ארמון אלמודיינה, שדרת בורן, ארמון שריד ועוד.

 

9 ימים עם חברת השייט MSC

המסלול: רומא, סיציליה סרדיניה, פלמה דה מיורקה, ספרד, מרסיי, גנואה.

הגעה לרומא ביאת הנצרות הקתולית. ביקור באתרים מתקופת הרנסאנס והבאוק. כיכרות ומזרקות ידועות ומרהיבות. מומלצים: מוזיאון הואתיקן, יום הדין של אנג’לו ואולמות רפאל וליאונרדו. ממנה מפליגים לפלרמו שבסיציליה- חוויה איטלקית מסוג אחר. עיר של דייגים, מוזיקה והרבה אתרים היסטוריים. ממנה תשוטו לקליארי הבירה של סרדיניה, עיר דינמית עם מספר קתדרלות וכניסות, מדרחוב עם בתי קפה, אמפיתיאטרון רומי ועוד. תגיעו לפאלמה דה מיורקה אשר שימשה בעבר כנמל מוצא לתרבויות ועמים שונים. ולנסיה היא העיר השלילית הגדולה בספרד עם קו חוף עצום ומרשים. הרבה מקומות בילוי, הקתדרלה של ולניה, שוק מרקאדו, CIUDAD עיר אומנויות ומדע, ארמון אומנויות ובית אופרה. במרסיי שבצרפת תפגשו את שוק הדגים לאורך המעגן, תבקרו בכנסיית נוטראדאם ותפגשו אזורים כפריים אותנטיים עם מצודות מימי הביניים ומסעדות עם כוכבי מישלן. גנואה עיר הנמל של צפון מערב איטליה, תשלים את המסע המיוחד הזה. חוויה לכל החיים.

 

10 ימים לריבייריות האירופאיות עם חברת השייט MSC

המסלול: ברצלונה, מרסיי, גנואה-גנובה, נאפולי, מסינה סיציליה, וואלטה-מאלטה, ברצלונה.

עוגנים במרסיי, עיר הנמל המרכזית של צרפת שמהווה נקודת מוצא לפרובאנס. זהו אזור ששימש השראה להרבה ציירים בתקופות שונות. ממנה מפליגים לגנואה, גנובה עיר הנמל של צפון מערב איטליה. צופים ב-צינקאווה טארה, מאוצרות אונסקו, חמישה כפרי דייגים תלויים. מגיעים לנאפולי בירת חבל קמפניה, עיר תוססת, שמחת חיים של ריחות, צבעים והיסטוריה. ממנה מפליגים למסינה שבסיציליה. בעיר דאומו מהמאה ה-12, שלושה שערים גותיים, ויש גם כיכרות, מזרקות, מגד מסינה ועוד. וולטה היא בירת מאלטה אתר מורשת של אונסקו עם ארכיטקטורה מתקופת הרנסנס והבארוק. שטים חזרה לברצלונה ולקתלוניה, המקום של גאודי.

קרוז של 10 ימים מברצלונה לריביירות האירופאיות עם הספינה EPIC

המסלול: ברצלונה, נאפולי, רומא, ליוורנו, קאן, פלמה דה מיורקה

מגיעים לברצלונה ונהנים מכל הטוב של גאודי, פלאזה אספנייה, מופע המזרקות המזמרות ועוד. כנסיית לה סרגלדה היא יצירת מופת של גאודי שבנייתה עדיין נמשכת. אם אתם אוהבים ושפינג אז אתם מוזמנים לפאסאו דה גאסייה- שדרת המותגים. תגיעו לנאפולי ותיהנו משייט באי קפאי הנהדר. משם תפליגו לרומא, בה מומלץ לבקר בקולוסיאום, שער טיטוס, הפנתיאון ועוד. בליוורנו אליה תגיעו תוכלו לבקר באתרים מרשימים מתקופת הרנסאנס. מומלץ לבקר בבית הכנסת המפואר והידוע של פירנצה ובמגדל פיזה. בקאן תגלו עולם נוצץ של עשירון עליון ובפאלמה דה מיורקה הקתדרלה הידוע LA SEO.

 

10 ימים עם הספינה EPIC אל מערב הים התיכון

המסלול: ברצלונה, פאלמה דה מיורקה, סטה-צרפת, מרסיי-פרובאנס, קאן, ליוורנו, רומא 

זוהי הפלגה פופולארית במיוחד, שילוב של הפלגת נופש יוקרתית וביקור בערים מרכזיות באירופה. מתחילים בברצלונה ממנה מגיעים לפאלמה דה מיורקה. בברצלונה בוחרים היכן לבקר ויש הרבה אופציות: השוק לה בוקרייה- שוק מזון טרי וצבעוני מאין כמוהו. פארק הסיטלה עם גן החיות ושער הניצחון. הפארק האולימפי וביקור בסגרדה לה פמילייה. פארק גואל הוא עוד יצירת מופת של גאודי המשלב אלמנטים טבעיים ואדריכליים. מברצלונה תשוטו לפאלמה דה מיורקה, אי קסום ובו אטרקציות כמו: ארמון שריד מבצר של האימפריה המוסלמית, מוזיאון חואן מירו, מוזיאון פלאו מרש, המון מזרקות, אור ירוק וגם מרחצאות ערביים מלפני אלף שנה. בצרפת תגיעו לעיר הנמל סטה, עיר הנמצאת בשפכו של נהר הרון. יש בה הרבה כנסיות ומוזיאונים. במרסיי תגיעו לאזור כפרי כמעט כמו ציור על גלויה מרשים ואותנטי. בקאן בירת הסרטים, תרגישו ממש כמו המפורסמים שגודשים את העיר הזו מדי קיץ. טיילת יפהפייה, יאכטות מרהיבות ותרבות קולינרית של העשירון העליון. פירנצה הוא המקום הבא שתגיעו אליו לעיר ליוורנו, אשר שימשה במשך תקופות רבות כבירת הרנסאנס.

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה