מונה

קרוזים בים הבלטי : הישראלים גילו קרוזים בים הבלטי ומה אתכם?

מאת מערכת מונה קרוז

קרוז לים הבלטי

קרוז היא דרך נפלאה לראות עולם וליהנות ממגוון חוויות ויעדים תוך כדי אירוח במלון צף מפואר להפליא. בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מתאהבים בקסם של המדיניות הבלטיות.
מדינות רומנטיות להפליא המשלבות בין עבר להווה, ארכיטקטורה מרשימה, מוזיאונים מרתקים, אטרקציות במגוון סגנונות ונופים מרהיבים.
היתרונות של קרוזים בים הבלטי הם רבים: ניתן לראות מגוון ערים בזמן יחסית קצר, ניתן לבקר באיים שקשה להגיע אליהם בדרך אחרת, ליהנות ממגוון חופים וקולינריה משובחת.

מה תראו ותחוו במהלך קרוז בים הבלטי? טעימה מתכנית ההפלגה.

הקסם העתיק של שבדיה

שטקוהולם נחשבת לאחת הבירות היפות ביום בים הבלטי, היא אוסף של 14 איים מטופחים להפליא עם ארכיטקטורה יוצאת דופן, אזורי שקניות, מסעדות טובות ופארקים קסומים. בשטוקהולם תוכלו לראות, בין היתר את העיר התיקה בה שוכן הארמון המלכותי, לסייר בגלריות של כיכר סרגלס, לצאת למסע במנהרת הזמן במוזיאון הפתוח סקאנסן שמציג את שוודיה הכפרית של פעם. בעיר מועדונים תוססים ובר קרח ייחודי המגיש קוקטיילים בתוך כוסות קרח.

 

בבירת התרבות של אירופה

טאלין, בירתה של אסטוניה, הנושאת את הטייטל בירה תרבות היא המקום האולטימטיבי  לחזות במבנים בסגנון גוטיים כמו המתודה הייחודית וכנסיות בסגנון גוטי. כיכר העירייה נחשבת ללב הפועם של העיר העתיקה ובה מגדל ממנו תוכלו להסתנוור מנוף מהפנט בגובה של 34 מטרים.
אל תפספסו בטאלין גם חומות העיר המבוצרת – שריד מימי הביניים ואת סדנאות האומן והחנויות שמוכרות עבודות יד אותנטית. קנחו במוזיאון ההיסטורי שמציג את העבר של אסטוניה ובאחת המסעדות המתמחות במטבח האסטוני.

 

האוצרות של סנט פטרסבורג

עבור רבים, שיאו של קרוז בים הבלטי היא סנט פטרסבורג, ככל הנראה העיר הכי יפה מבין המדינות הבלטיות ואחת המרשימות באירופה כולה. זו עיר שחוגגת אמנות בכל פינה מארמונות מפוארים שנראים כאילו נשלפו מסיפור אגדה ועד מוזיאונים מפורסמים, ביניהם מככב ההרמיטז’, שנחשב למוזיאון האמנות הגדול בעולם.
סנט פטרסבורג עצמה מקושטת בגשרים, תעלות וגנים יפהפיים ויש כל כך הרבה מה לראות שכל שצריך זה לבחור את החוויה וההנאה הבאה. בעיר ידועה גם במגוון הגלריות, קתדרלת אייזיק הקדוש, שופינג של מותגים מובילים למשל בקניון הגלריה שנחשב למעוז ההוט קוטור הרוסי ויש גם את גן החיות המקומי, השני בגודלו ברוסיה המארח בעלי חיים ייחודיים ופארק שעשועים אנרגטי למשפחות.

סנט פטרסבורג

Russia, St Petersburg – Spilled Blood Cathedral and The Field of Mars

השיק הסקנדינבי

בירתה של פינלנד הלסינקי חותמת כמעט כל קרוז בים הבלטי. זוהי עיר נמל שמחה בה השמש כמעט ואינה שוקעת ומאירה את המבנים הניאו קלאסיים המרשימים מהקתדרלות ועד הבתים העתיקים. בעיר ריאות ירוקות רבות, מסעדות ובוטיקים ססגוניים ומבצר הבנוי על פני שישה איים שמשקף את העוצמה הפינית. בעיר עצמה גן חיות עם מעל 200 מינים של בעלי חיים, שוק תוסס ומתחם סאונות פיניות – חוויה אותנטית מרגיעה להפליא.

 

עכשיו הגיע גם תורכם לגלות את נפלאותיו של קרוז בים הבלטי. אל תישארו מאחור…

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה