מונה

כיצד לחסוך המון כסף על סיורי חוף בזמן עגינת הספינה?

מאת מערכת מונה קרוז

קרוז בסוכות 2019

עבור מי שמפליג לראשונה, סיורי החוף הוא נושא לוטה באפלה, וגם מי שמחשיב עצמו כמנוסה, רואה בנושא הזה מעט מעיק. בחברות השייט לעתים עלות הסיור יקרה אף יותר מעלות ההפלגה.

נגלה לכם סוד, עיקר הרווח וההכנסות של חברות שייט מגיעות מה “אקסטרות” ומסיורי החוף, יותר ממכירת החדר עצמו.

המשייטים הישראלים לרוב לא רוכשים סיורי חוף מחברות השייט, ודווקא מעדיפים להסתדר בעצמם.

מומחי שייט ידעו לשלוח לכם את קובץ סיורי החוף של חברת השייט – על פי מסלול השיוט בתאריכים שבחרתם. כאשר תקבלו את היצע הסיורים, תוכלו לקבל השראה ורעיונות כיצד לגבש תכנית אישית שתתאים לכם במדויק.

סיורי חוף

סיורי החוף נחלקים לשתי קבוצות:

  1. סיורים קלאסיים – הכוללים הדרכה ואוטובוס, סיורים אלו הם במתכונת החל מחצי יום, 3-4 שעות ועד יום מלא, בהתאם לשעות העגינה וההפלגה של הספינה.
    המחיר נע החל מ-$50 ועד $250, והוא נקבע בהתאם להיקף הנסיעה – זמן, מרחק, יעד, ארוחות ואתרי כניסה. ההדרכה מתקיימת בשפות שונות, אנגלית, גרמנית, ספרדית וצרפתית, ולעתים גם בשפות נוספות. חלק מהסיורים נגישים גם לבעלי מגבלה פיזית – חשוב לברר זאת מול החברה.NCL Spirit Kotor Montenegro - מונטנגרו
  2. סיורי נושא – הכוללים פעילות ייחודית לאותו יעד, לדוגמא:
    בפלאם בפיורדים – רכבת קיטור למפלים; בקאריביים – צלילה עם חליפות אמודאי, או ספורט ימי אחר (אופנוע ים); באלסקה – מסוק לקרחון או שייט לוויתנים, וכן הלאה.
    סיורי הנושא מבוקשים, ואם לא תשריינו את מקומכם מראש, הסיכוי למצוא זמינות בספינה הוא די קלוש.

יעדי העגינה
ישנם יעדים בהם ההגעה מהנמל ליעד התיירותי מצריכה אופרציה, לדוגמא;
בשייט לים הבלטי הספינה עוגנת בוורנמונדה (Warnemunde), כ-3 שעות נסיעה לכל כיוון מברלין.
בשייט למערב הים התיכון הספינה עוגנת ב-לה ספציה (La Spezia) או ליוורנו (Livorno) – כשהיעד הוא פירנצה פיזה. ההגעה באופן עצמאי מסורבלת, עם החלפת רכבות כשעה וחצי לכל כיוון.
לעומת זאת, ישנם יעדים בהם הספינה עוגנת במרחק הליכה או נסיעה קצרה ליעד; כמו טאלין, פלמה דה מיורקה, גנואה, מרסיי, קופנהגן, הלסינקי, פיורדים בנורבגיה ועוד.*בנמל העגינה שימו לב אם יש צורך באשרת כניסה לדרכון האזרחות שלכם.

 

ולסיכום, הטיפים שלנו לסיורי חוף

כדאי לחבור לנוסעים נוספים בספינה, וכקבוצה קטנה (4-8 אנשים), ניתן למצוא מונית בכל נמל, לטייל עצמאית ולהוזיל את העלות משמעותית. בנמלים מסוימים קיימת תחבורה ציבורית נוחה מאוד, בתדירות גבוהה ישירות למרכז העיר.

לפרטים נוספים ומידע – חייגו אלינו 6852*

הפלגה נעימה, מונה קרוז.

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה