מונה

הרימו עוגן: 5 כללי הזהב לבחירת קרוז מושלם

מאת מיה בסטר-קינן

נסאו - בהאמס. טיפים לבחירת קרוז מושלם

פשוט לשוט: כך תתכננו את הקרוז המושלם ב-5 צעדים

הביקוש עבור קרוזים עולה משנה לשנה, והסיבה לכך פשוטה – הישראלים גילו את “חופשת השייט”, שהפכה בשיקולי עלות-תועלת לאידיאלית. למעשה, אין תחום בעולם התיירות כיום שזוכה ללקוחות חוזרים באחוזים גבוהים כמו השייט: 95% מאלו שניסו זאת לראשונה, יחזרו ויבחרו שוב בחוויה. ובכן, אין זה פלא כשמדובר במלון פאר הכול-כלול השט על המים, ומאפשר לשלב בין חופשה הכוללת את כל הפינוקים והאטרקציות במקום אחד – בריכות, ספא, חדרי כושר, מסעדות וברים, הפעלות לילדים ולנוער, קולנוע, תיאטרון, החלקה על הקרח, אומגות, בריכת גלישה ועוד ועוד – לבין שייט קסום ברחבי האוקיינוס עם שקיעות ונופים עוצרי נשימה, פלוס עגינה בחופים מומלצים. מה עוד אפשר לבקש? אומנם כאן בארץ אנחנו עדיין מחכים לסימנים של חורף, אבל עונת החופשים עוד רגע כאן, ומומלץ להתחיל לתכנן את החופשה השנתית. אז לאן נפליג השנה? לפני שמתחילים לארוז, חשבנו שכדאי לעשות לכם סדר בעמקי עולם השייט, כדי שבאמת תדעו לבחור בחופשה המושלמת בשבילכם. קבלו את תכנון הקרוז האידיאלי עבורכם בחמישה צעדים:

לאן?

שאלת המפתח היא: לאן כדאי להפליג? בעולם השייט מקובל לחשוב שהספינה היא היעד – The Ship is the destination. ובכל זאת, לכל אחד מאיתנו יש את המקום שעליו הוא חולם. היעדים העיקריים הם:

  • הקאריביים האקזוטיים (כולל טיסה לארה”ב – הפלגה מפלורידה או מיאמי)
  • מזרח ארה”ב (ניו אינגלנד) בעונת השלכת המוזהבת
  • מערב הים התיכון – ריביירות אירופיות (יציאה מברצלונה או רומא/גנואה)
  • הים הצפוני, והים הבאלטי – יציאה מקופנהגן או נמלי גרמניה
  • פיורדים עם נופים ויקינגיים בנורווגיה

מתי?

מסלולי ההפלגה הם לרוב עונתיים, אך יש יוצאים מהכלל:

קאריביים:

קרוז מושלם לקריביים

כל השנה. החודשים הפחות אידיאליים הם אוגוסט-אוקטובר (עונת ההוריקנים), שגם בהם מתקיימות הפלגות בכל שבוע, אך הן יותר נתונות לשינויים.

מזרח ארה"ב (ניו אינגלנד):

קרוזים למזרח ארה"ב

ספטמבר-אוקטובר.

הים התיכון:

דוברובניק - קרוז אל איי יוון דרך הים האדריאטי

אפריל-אוקטובר. החברות האיטלקיות מפליגות לאורך כל השנה, גם בחורף.

הים הצפוני, פיורדים והים הבאלטי:

קרוז_בים_הבלטי_שטוקהולם

Sweden, Stockholm – View of Gamla Stan (Toolbox Summer 2017)

מאי-ספטמבר

משך זמן ההפלגה

זמן הפלגת נופש

שבוע הפלגה נחשב למתכונת הקלאסית (80% מהישראלים בוחרים בכך), והוא מתאים ליעדי קרוזים בים התיכון, קאריביים ופיורדים. מסלולים ארוכים יותר: קרוזים בים הבאלטי, האיים הבריטיים ואיסלנד, סקנדינביה. לרוב, חברות יוקרתיות יציעו תמהיל רחב יותר של הפלגות ארוכות, וחברות הפונות למנעד גדול של לקוחות יציעו יותר מסלולים שבועיים.

תקציב

תקציב הפלגות נופש

זה כנראה הסעיף שבו אנחנו רוצים להיות הכי פחות מופתעים, לכן תכנון מוקדם יועיל מאוד. המחיר מושפע ממספר גורמים עיקריים:

  1. סוג הספינה.
  2. משך ואופי המסלול.
  3. תאריך הנסיעה.
  4. סוג החדר בספינה (מהזול ליקר): פנימי, חלון לים, מרפסת, מיני סוויטה, סוויטה.
  5. הרכב החדר: מספר הנוסעים וגיליהם. בד”כ החדרים מיועדים לעד 4 נפשות בחדר. בספינות בודדות בחדרים היוקרתיים יש אפשרות ל-5 נוסעים ויותר. נושא הגילאים משתנה בין חברות השייט וחשוב לברר מראש.
  6. מועד ההזמנה: המחיר נכון לתאריך שבו מבוצעת ההזמנה, משתנה בכל רגע נתון בהתאם להיצע והביקוש.

כלול ואקסטרות

עלות ההפלגה כוללת בד”כ את השימוש במתקני הספינה, מופעים וארוחות סביב השעון.

המחיר אינו כולל: טיפים (בד”כ כ-$14-13 לנוסע ליום), שתייה קלה ואלכוהול (חוץ ממה שכלול בארוחות כמובן), אינטרנט, ארוחות במסעדות נושא או במסעדות מופעים. *סיורים בנקודות העגינה – אומנם מרבית הישראלים מכינים תוכנית עצמאית לטיול בנקודות העגינה ומסתדרים לבד, אך כדאי לדעת שחברות השייט מציעות בכל נמל מגוון של טיולים ופעילויות בטווח מחירים שמתחיל מ-$50 לחצי יום ועד $180 ליום מלא. השפות בהדרכה יהיו לרוב: אנגלית, גרמנית, צרפתית ורוסית (לא תמיד). *כשרותמרבית החברות מעניקות ארוחה חמה כשרה בחמגשית ללא חיוב, החברות האיטלקיות גובות על ארוחות כשרות תשלום של 30 דולר לנוסע ליום. אולם מרבית שומרי הכשרות מסתדרים עם תפריט הספינה, שתמיד יכלול דגים (ניתן לבקש מהמלצר לעשות אותם בגריל עם נייר כסף), ומבחר עשיר של ירקות חיים ומבושלים.

איזו ספינה לבחור?

קרוזים - מונה קרוז

הכלל הכי חשוב בעניין זה הוא להזמין מגורם מקצועי, שמכיר היטב את מגוון הספינות ואת ההבדלים ביניהן, ויידע להסביר גם על היתרונות והחסרונות בבחירת סוג החדר. זכרו שהחופשה החלומית עלולה להיפגם אם לא קיבלנו המלצה טובה לספינה או לחדר המתאימים לנו.

הנה כמה עקרונות בסיסיים שינחו אותנו בבחירה:

פרופיל הנוסעים

ישפיע על בחירת הספינה. לדוגמה, לזוג בגילאי 60 תתאים ספינה מסוימת אם ייסעו כזוג, אולם אם יפליגו עם הילדים והנכדים – הספינה המומלצת תהיה שונה לגמרי.

חדשנות

ככל שהספינה חדשה יותר, האבזור בה יהיה יותר מודרני והאטרקציות יותר חדשניות. עולם השייט מותח את גבולות היצירתיות בכל שנה עם מתקנים מפתיעים ומיוחדים.

גודל

ככל שהספינה גדולה יותר, יהיה בה מגוון רחב יותר – יותר בריכות ופארקי מים, יותר מתקני בידור, יותר מתקני ספורט ואביזרים, יותר בחירות קולינריות ויותר פעילויות לילדים.

סגנון

בגדול ניתן לחלק את סוגי הספינות לשניים: ספינות בסגנון קלאסי יוקרתי או ספינות שמתאימות לכל הגילאים.

*להתאמת החופשה המושלמת עבורכם, מלאו את הפרטים בטופס הצור קשר בצד האתר והמומחים שלנו ייצרו איתכם קשר.