מונה

איי האימפריה הרומית במערב הים התיכון

מאת מערכת מונה קרוז

איי האימפריה הרומית במערב הים התיכון

הספינה המשמשת להפלגה בקרוז, היא בהשראתה של סופיה לורן, עידן “תור הזהב”, יוקרה הוליוודית יחד עם חדשנות של המאה ה-21. יש בספינה הזו כל מה שצריך כדי ליהנות מהפלגה חלקה ומפינוקים מושלמים. מתקני ספורט ופנאי, בידור, מועדון לילדים, ועיצוב שלא משאיר מקום לספק- זוהי הפלגת דגל- הגשמת חלום של קרוז. הקולינריה היא ברמה הכי גבוהה שיש, חמישה כוכבים של ספינה עם מטבח גורמה ברמה בינלאומית.

במסלול ההפלגה מרומא, יעדי הים התיכון האותנטיים של אירופה. ערים קסומות ומרהיבות, אשר המשותף להן הוא מיקומם האסטרטגי לאורך השנים, אשר שימש כמרכז של סחר תרבויות אירופאיות ומרכז שליטה.

הקרוז מתחיל מהמראה לרומא. למטיילים יהיו 24 שעות של היכרות עם בירת הנצרות הקתולית על כל המונומנטים והאתרים המפוארים שלה. זוהי בירת הרנסנס והבארוק על המזרקות המרהיבות, באר המשאלות, פיאצה נבונה הידועה, המזרקה של ברניני עם 4 הנהרות, המדרגות הספרדיות, אתרי רומא הנוצרית וכמובן הוותיקן.

פאלרמו וסיציליה

פירוש שמה של העיר פלרמו הוא “קונכיית הזהב:. סיציליה היא חלק מאיטליה, אבל היא שונה ממנה בכל היבט. היא כמו מדינה אחרת בתוך איטליה. יש לה שפה, תרבות, אדריכלות, אוכל ועיצוב משלה. גם התושבים מאוד חמים וידידותיים “סיציליאניים” מה שנקרא יש בה מסעדות הומות, ברים מיוחדים ואווירה של שמחת חיים. מומלץ לטייל בסמטאות העיר העתיקה שלה, לראות את הכנסיות המרשימות, הכיכרות ולהביט לעבר החצרות של הבתים. כל אחד מהן הוא כמו “מוזיאון קטן” עם מזרקות, פסלים ועוד. לאורך קו הנמל אפשר לצפות בדייגים הטווים את הרשתות לדייג.

למי שלא פוחד מכלום מומלץ לבקר בקטקומבות של פלרמו המכילות מאות גופות חנוטות. נחוץ לעיר עצמה  בעיירה סג’סטה יש מקדש רומי עתיק ושווה הצצה, ששימש מקום הנופש האהוב על עשירי רומא והקיסרים. מחוץ לעיר מומלץ גם להגיע לכפר הדייגים צ’פלו שהוא עתיק, ציורי ומדהים.

פלמה דה מיורקה וספרד

 פלמה דה מיורקה, היא בירתה של מיורקה הממוקמת בדרום האי. זהו מפרץ המפורסם בשקיעות השמש שלו. מיוקם זה שימש כאי מרכזי בים התיכון, כמנצל מוצא למסורות, תרבויות ומנהגים שונים. במקום זה עברו עמים רבים אשר השאירו את חותמם על הארכיטקטורה והאתרים כמו מרחצאות מתקופת האסלם, קתדרלה, כנסיות וארמונות.

התחנה הבאה היא ולנסיה, שהיא העיר השלישית בגודלה בספרד. לעיר הזו יש קו חוף עצום שנראה הכי אסתטי כמו ציור מושלם. יש בה מועדונים הפעילים לאורך כל היום, מסעדות ומומלץ כמובן לבקר בקתדרלה של וולנסיה בסגנון הגותי. יש המאמינים כי בה מצוי הגביע הקדוש מהסעודה האחרונה. יש החושבים כי בוולנסיה יש את הארכיטקטורה הכי יפה בעולם. כדאי מאוד להתחיל את הביקור מהשור מרקאדו, אחר כך לבקר בעיר האומנויות והמדע המכילים קומפלקס של 6 מבנים אשר העיקרי שבהם הוא המוזיאון ע”ש הנסיך פיליפ. אסור לוותר על ארמון האומנויות עם בית האופרה והגן הבוטני.

עכשיו למרסיי ופרובאנס ומהם לגנואה

העיר מרסיי משמשת כנמל המרכזי של צרפת. זוהי עיר תוססת עם מרכזי קניות, שוק דגים ומרכזי קניות. ממנה אפשר לצאת להפלגה לאי ששימש תפאורה ראשית ב”האיש עם מסיכת הברזל” ו”הרוזן ממונטה כריסטו”. מומלץ לבקר בכנסיית נוטרדאם המרהיבה. מפה ממשיכים לפרובאנס שהוא אחד האזורים הכפריים הכי יפים בעולם, חוויה של מקום בשימוש אין סופי. יש שם כפרים ששיני הזמן לא נגעו בהם, מצודות מימי הביניים, מסעדות ביתיות, מסעדות גורמה ועוד. האזור ידוע כאזור השראה של ציירים מהגדולים בעולם כמו:  מאטיס, שאגל ועוד. חבל זה בדרום מזרח צרפת נחשב כמחוז הכי יפה בה. יש בו שדות לבנדר סגולים, מצוקים דרמטיים שמעניקים תחושה של בראשית, עמקים וקניונים טבעיים, כפרים זעירים שכמו נלקחו מגלויות מצוירות ושווקים ססגוניים. בביקור בפרובאנס תגיעו גם לאקס אן פרובאנס, הנמצאת מצפון למרסיי. זוהי אחת הערים הכי “תרבותיות” בצרפת, אשר מאז המאה ה-15 מאכלסת אקדמאים, סופרים ואמרנים רבים. היא נחשבת עד היום למעוז של תרבות ומציעה שילוב של ארכיטקטורה מימי הביניים, שווקים תוססים, הרבה בתי קפה ומסעדות, פסטיבל אופרה ענק שמתקיים בכל קיץ וחיי תרבות עשירים מאוד.

מפה מגיעים לגנואה, עיר נמל שיש בה טיילת יפהפייה לכל אורכו של החוף, ממנה מגיעים לחמשת כפרי הדייגים התלויים על מצוקים שהוכרו כאתרי מורשת של אונסק”ו.

הכנסו למידע נוסף אודות קרוזים בים התיכון

 

מחפשים הפלגה חלומית?
מצאו את ההפלגה המועדפת עליכם מתוך מגוון הפלגות נופש

 

 

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה