מונה

מדריך לקרוז עצמאי באירופה

מאת מערכת מונה קרוז

קרוזים באירופה

עד שנות החמישים-שישים, חלק גדול מהטיולים לחו”ל, ובפרט לאירופה, היו נערכים במסגרת הפלגות. בין אם מנמלים מהארץ ובין אם מנמלים מחו”ל.

הסיבה לכך היא מאוד פשוטה, בעבר היה מאוד יקר לטוס לחו”ל וגם לא היו הרבה אופציות באופן כללי, לכן הדרך העיקרית להגיע אל ארצות מעבר לים, בין אם במסגרת עבודה או לצורכי נופש, הייתה באמצעות הפלגה.

עם השנים זה כמובן השתנה, והיום אנחנו עדים למדיניות שמיים פתוחה שמאפשרת לנו לטוס לכל מקום במחירים מוזלים. אך עם זאת, אנחנו עדיין יכולים לראות שימוש הולך וגובר באופציה של הפלגות נופש, בעיקר לאירופה.

מדובר על מסלולים של הפלגות באופן עצמאי ובאופן מאורגן, על פי דרישה.

קרוז עצמאי באירופה, נחשב לאחד מהמסלולים המועדפים על ישראלים שמבקשים להפליג אל היבשת או בתוך היבשת.

מדובר על קרוז שמתבצע באמצעות אונייה שהיא כמין מלון צף אשר כולל מגוון רחב של אטרקציות ייחודיות, החל מחדרי שינה ברמה גבוהה, מסעדות ובתי קפה, מכוני כושר וספא, בריכות, חנויות ועוד. הקרוזים יוצאים מנמלים שונים באירופה עצמה, ומאפשרים להגיע לכל מקום בו יש נמל שמאפשר עגינה של אוניות מסוג זה.

כיצד יוצאים לקרוז עצמאי באירופה

על מנת ליהנות מאופציה של קרוז עצמאי לאירופה, אנחנו צריכים לדעת מספר דברים.

תחילה נציין, ניתן לרכוש קרוז עצמאי בסוכנויות שמתמחות בכך, הן יספקו גם כרטיס עלייה לאונייה וחדר, וגם נוכל לרכוש אצלן כרטיס טיסה ומלון לארץ היעד ממנה יוצאת האונייה.

ראשית, עלינו לבחון מהיכן יוצא הקרוז ומה המסלול שלו כמובן. יש אוניות שיוצאות ממקום מסוים ומגיעות אל נמל אחר בצורה ישירה, בעוד שאחרות עוצרות בדרך בנמלים בערים שונות. אפשר לרדת בהם, לטייל ולחזור לאונייה או להישאר בעיר ללון בה להמשך הטיול.

חשוב לדעת מהיכן יוצא הקרוז ומתי, על מנת שנוכל להתאים לעצמנו טיסות בזמן ולהזמין מלון לצורך לינה. מומלץ שלא להגיע אל המדינה ממנה מפליגים ביום של הקרוז, אלא להגיע מספר ימים קודם, גם בשביל שנוכל ליהנות ממנה וגם בשביל לבצע את כל הבירורים והבדיקות ההכרחיות לפני שעולים על האונייה.

שנית, באונייה יש חדרי שינה מסוגים שונים, בדיוק כמו במלון רגיל, אם אנחנו מעוניינים בחדר מסוים או בשירות מסוים, יש לעדכן בכך את הסוכנות ממנה רוכשים את החבילה. ישראלים שמעוניינים באוכל כשר, יצטרכו לדאוג לזה בעצמם במקרים רבות.

שלישית, חשוב לוודא מה יש על האונייה מבחינת חנויות, על מנת שנוכל להחליט האם אנחנו רוצים להביא תיק עם כל הדברים שאנחנו צריכים לטיול או שמא לקנות על האונייה עצמה. צריך לוודא כיצד התשלום מתבצע והאם הוא כולל מע”מ ומסים.

ארבע, כמובן שצריך לבדוק עניין של אשרות, האם יש צורך בויזה מיוחדת או אשרה מיוחדת, כמו כן, כמו בכל טיול לחו”ל, יש לעשות ביטוח נסיעות שיכלול את כל מה שצריך בשביל הפלגה למשך מספר ימים.

חמש, רצוי מאוד להביא אתכם תרופות או כל דבר אחר שיעזור לכם לעבור את ההפלגה בצורה נוחה ונעימה, אם אתם לא רגילים לכך.

הכנסו למידע נוסף אודות קרוזים באירופה