מונה

קרוזים בים התיכון – מסלולים מומלצים

מאת נטע קולדי

קרוזים בים התיכון

קרוזים בים התיכון הפכו לנחשקים במיוחד בקרב חובבי התענוגות והחיים הטובים שמחפשים נופים, חופים ואטרקציות.
אווירה ים תיכונית תוססת בספינות פאר עם כל הפינוקים והשירותים הייחודיים להפיכת השייט לחוויה בלתי נשכחת.

מברצלונה דרך דרום איטליה והריביירה הצרפתית ועד מיורקה
הריביירות האירופאיות מחכות לכם במגוון יעדים שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו עם קצב חיים מסחרר, אדריכלות מופת ותרבות מסקרנת. קרוז זה שיוצא מברצלונה מאפשר לכם לחוות את הווי העיר המזוהה עם פריטי המופת של גאודי על השווקים עמוסי המטעמים והמרינה האופנתית כולל האקווריום והרכבל שמגיע אל “הר היהודים” ומשם לעלות על הספינה בדרך למסע חלומי.

מסלול זה של קרוז בים התיכון כולל עגינה בנאפולי, בירת דרום איטליה המהווה נקודת יציאה לטיולי טבע מיוחדים כמו שייט במערה הכחולה ועלייה להר הגעש ווזוב. כמו כן, עגינה בנמל הקרוב ביותר לרומא על מנת שתוכלו לנסוע משם לבירת איטליה ולגלות את פאר ההיסטוריה הרומית ובהמשך הנמל הקרוב לפירנצה, עיר הרנסנס הפלאית בה שכיות חמד מכל הכיוונים ולבסוף – קאן בצרפת המזוהה עם תעשיית הקולנוע.

רגע לפני שחזרתם לברצלונה, תעצרו בפלמה דה מיורקה בירת מיורקה היפהפה המהלכת קסם על הבאים בשעריה.

מברצלונה דרך סרדיניה ועד מרסיי

קרוז זה אף הוא מתחיל בברצלונה המרהיבה עם הקתדרלות המרהיבות, שוק לה בוקריה המציע מגוון מעדנים  ויוצא מהעיר השוקקת ישירות לפלמה דה מיורקה ששמרה על סטייל גוטי ומציגה גם ארמון ייחודי וכפר ספרדי טיפוסי.

המשך הקרוז הוא בקליארי בירת סרדיניה, האי האיטלקי ששופע טיילת יפהפייה ואזור עתיק וכפר דייגים אותנטי. לאחר מכן, תעגנו קרוב לרומא ותוכלו לבלות בנעימים בבירתה של ארץ המגף על שלל השרידים הייחודיים, הכירות והמזרקות הפוטוגניות שלה. לא תשובו הביתה בלי לבקר גם בסבונה, עירו של כריסטופר קולומבוס ובמרסיי הצרפתית ממנה ניתן גם לקחת שייט עצמאי למצודה שהיוותה השראה לספר הרוזן ממונטה כריסטו. חוויות לכל החיים..

מברצלונה דרך פרובנס ועד נאפולי

כמיטב המסורת, קרוזים בים התיכון מתחילים את דרכם בברצלונה המהווה את נקודת המוצא האולטימטיבית לשייט מסוג זה.

לאחר שתחוו את הווי העיר הסוערת תוכלו לשוט למיורקה ולגלות את האי ששמר על צביון היסטורי וממנו את עיר הנמל מרסיי בירת חופי פרובאנס וכדאי בהחלט לנצל את המומנטום לגלות את אקס אן פרובנס ששימשה כמקור השראה ללוח הצביעה של סזאן ומשם לנמל הקרוב למספר יעדים אטרקטיביים באיטליה לבחירתכם בין אם פירנצה או פיזה או אולי תעדיפו את צ’נקווה טארה ותוכלו להמשיך לטעום מהמיטב האיטלקי גם בעגינה בעיר נמל קרובה לרומא ומשם לנאפולי על שלל השווקים שלה, בתי הקפה ואתרי הטבע הסמוכים.

מברצלונה דרך סיציליה ועד מרסיי

מערב הים התיכון מציע קרוז נפלא שמתחיל כמו קרוזים אחרים בעירו של גאודי, ברצלונה השוקקת, שלא משנה כמה פעמים תבקרו בה תמיד יש מה לגלות. בהמשך הדרך תוכלו לשוט לפלמה דה מיורקה האגדית וליהנות מאווירת החיים הטובים שהיא מזמנת לפתחה וכן לפלרמו הסיציליאנית המחממת את הלב ששמרה על מראה עתיק, סירות דייר ואותנטיות.

לאחר מכן, תוכלו לבקר בסבונה ובנמל עגינה קרוב לרומא על מנת לחקור את נפלאותיה של בירת איטליה ורגע לפני החזרה הביתה, תעגנו במרסיי הצרפתית – פנינת פרובאנס.