מונה

מתפנקים! מדוע חופשה עם קרוז זאת חופשה אידיאלית

מאת מיה בסטר-קינן

קרוז

מדוע יותר ויותר ישראלים בוחרים בקרוז כחופשה המושלמת בשבילם?

חופשת השייט היא השילוב האידיאלי בין נופש יוקרתי במלון פאר הצף על המים, לבין ביקור במקומות קסומים ברחבי היבשת, והכול מאורגן ותפור היטב למידותיכם. כל שנותר לעשות הוא לתפוס מקום על הספינה הבאה

אז מה יש בה?

דמיינו ספינת פאר, כמו בסרטים, שיש בה הכול. מה זה הכול? אפילו בדמיונכם הפרוע ביותר לא תצליחו להתעלות על המציאות. בעולם הקרוזים נהוג לומר: The ship is the destination (הספינה היא היעד), ואכן החוויה המרכזית בחופשת השייט היא האירוח היוקרתי בספינות הפאר העצומות. מילת המפתח כאן היא שפע: שפע של אפשרויות קולינריות במגוון רחב של מסעדות וארוחות מסביב לשעון; שפע של אפשרויות בילוי, שלא בטוח שתספיקו לבקר בכולן בשהותכם על הספינה: פארקי מים עם מגוון בריכות ומגלשות מים, מרכזי ספא מפנקים וחדרי כושר, מתחם חנויות ובתי קפה, מתקני ספורט מאובזרים במיטב החידושים: אומגה, החלקה על הקרח, אולם באולינג, סימולטור פורמולה 1, מיני גולף, מגרש כדורסל; בילוי בברים ומועדונים, אולמות קולנוע ותיאטרון עם מופעים גרנדיוזיים ומחזות זמר פופולריים, ואפילו קרקס.

מה כבר יש לעשות בקרוז?

למי שמחפש שקט – גם מזה יש בשפע, כל שצריך הוא להתרווח באחת מפינות הנוחות הפזורות ברחבי הסיפון, כשמולכם נפרס הים הגדול הפתוח, ולנשום את האוויר הצלול לקרבכם. אגב, אם אתם דואגים ממחלת ים – אין לכם סיבה. הספינות היום יציבות ביותר בשל גודלן הרב והחידושים הטכנולוגיים, ולכן כלל לא תרגישו כי אתם נמצאים על מים.

ומה יש בחוף?

מדי יום עוגנת ספינת התענוגות בנקודות מיוחדות ברחבי היבשה, וכך יש לנו אפשרות לבקר במהלך החופשה בכמה ערים (או אפילו כמה מדינות), ולטעום מהשפע שיש להן להציע.
עם קרוז לקאריביים יהיו אלו בעיקר עיירות חוף שמשיות עם חול לבן בתולי וים של פעילויות ימיות, כמו צלילה, שנורקלינג, סקי ים, אופנועי ים ומצנחי ים. לצד זה נוכל לתייר בערים עתיקות ולחזות בשרידי תרבות המאיה המפוארת, ואם זה לא מספיק, הג’ונגלים של יערות הגשם ומפלים שוצפים – ירוק-עד ששובר את הכחול-טורקיז של הים הקאריבי – יוסיפו עוד ממד לחוויה רב-חושית.

הקרוז הקסום בצפון-מזרח ארה”ב, שנערך בחודשים ספטמבר-אוקטובר, מתרכז בנופי השלכת שצובעים את ערי החוף המזרחי בזהוב-כתום-אדום, ומעניקים להן מראה מרהיב ביופיו. החופשות הללו כוללות כמובן טיסה לארה”ב וחזרה.

ישנם גם מסלולים קרובים יותר שמתרכזים בערי אירופה:
מסע בין הפיורדים הציוריים בנורווגיה יהיה חגיגה של נופים וצבעים כמו בתוך גלויה; הפלגת נופש בין בירות הים הבאלטי – גרמניה, פינלנד, דנמרק, רוסיה – ערים עתיקות עם מגוון מוזיאונים ומרכזים משוחזרים; או טיול בין הריביירות במערב הים התיכון – צרפת, ספרד ואיטליה.

החופשה המושלמת והמשתלמת

אפשר אומנם לטוס לחופשה במלון פאר על החוף או במקום אקזוטי אחר. אולם מהר מאוד תגלו כי כדי לנפוש בריזורט יוקרתי ביבשה, ברמת האירוח והבילויים שמציעה הספינה – תצטרכו לשלם הרבה מאוד כסף. תוסיפו לכך את הטיסות הלוך וחזור ליעדים השונים, ואת המעברים ממקום למקום, שבחופשה רגילה תצטרכו לשלם עליהם בזמן ובכסף, ואילו בשייט הם חלק אינטגרלי מהמסלול. בשל כל אלה נחשבת חופשת השייט למשתלמת ביותר בשיקולי עלות-תועלת; מחירי הקרוזים אטרקטיביים ביותר ביחס לתמורה הרחבה שמקבלים בהם, והקהל אכן מצביע בהמוניו: אין תחום בעולם התיירות כיום שזוכה ללקוחות חוזרים באחוזים גבוהים כמו השייט – 95% מאלו שניסו זאת לראשונה, יחזרו ויבחרו שוב בחוויה.

למי קרוזים מתאימים?

במילה אחת: לכולם.
הקרוז יהיה חופשה אידיאלית למשפחות עם ילדים בכל הגילים, כיוון שהוא מספק שלל אינסופי של אטרקציות. שעה שהילדים משתכשכים בפארק המים, או צופים בסרט תלת-ממד באחד מאולמות הקולנוע, ההורים יכולים לגנוב זמן איכות רומנטי על הסיפון או להתפנק בספא. ייתכן שכהורים אפילו תמצאו את עצמכם מתלוננים בפני הילדים שאתם לא רואים אותם בכלל כי הם כל כך עסוקים…

את הקטע הרומנטי שיש בקרוז, האמריקאים קלטו כבר אי אז בשנות השמונים, עם הסדרה האהובה “Love boat” (ספינת האהבה), שרק הדינוזאורים שבינינו עוד זוכרים. מה שאנחנו באים להגיד שהקרוז תפור גם על זוגות מאוהבים בכל גיל, שחולמים על חופשה רומנטית, כמו ירח הדבש למשל.

נופשים מבוגרים, גם הם ימצאו בקרוז את הפתרון המושלם לחופשה שתכלול נוחות ועניין המותאמים לגילם, וגם תחסוך מהם את ההתעסקות בלוגיסטיקה וסידורים טכניים בכל הקשור לטיסות, מלונות ופעילויות בשטח. מהבחינה הזאת זה יהיה כמו טיול מאורגן חופשי – שיכלול את הארגון עד הפרט האחרון, אך יהיה חופשי ממחויבות לקבוצה.
החוכמה היא לבחור בספינה ובמסלול המתאימים לסוג החופשה שתבקשו לעצמכם. קחו לדוגמה זוג בני 60. הבחירה תהיה שונה בתכלית אם ייצא להפלגה לבדו, או יבחר לנפוש עם הילדים והנכדים.

אז ממי כדאי להזמין קרוז?

כיוון שהחופשה החלומית שלנו תלויה במידה רבה בהתאמה של הספינה והמסלול לפרופיל הנוסעים, מומלץ מאוד לפנות לגורם מקצועי, שמכיר את רזי עולם הקרוזים, ויידע לבנות עבורנו את החופשה המושלמת והמשתלמת ביותר.
מונה קרוז היא מחלקה המתמחה בחופשות שייט, בקבוצת מונה טורס – מהסוכנויות המובילות בישראל במקצועיות, באמינות, עם 26 שנות ניסיון.
יש לנו ידע רב בעולם הקרוזים, קשר עם מגוון רחב של חברות שייט וגישה למחירים האטרקטיביים בשוק. עם צוות סוכנים מקצועי, שיודע לחבר את כל הפאזל הכרוך בהפקת הנסיעה המורכבת שכוללת טיסות, בתי מלון, שכירת רכב, מסלולי טיול, סידורי ויזות ועוד.
*להתאמת החופשה המושלמת בשבילכם, מלאו את הפרטים הבאים והמומחים שלנו ייצרו איתכם קשר.