מונה

בחירת חדר בקרוז

מאת שלומי ברק

בחירת חדר בקרוז

המשמעות של החדר בספינה באופן כללי היא שכל החדרים בספינה נחלקים לארבע קטגוריות ראשיות (מהזול ליקר):

בחירת חדר בקרוז – 4 אפשרויות

חדר פנימי interior
יהיה הזול ביותר. חדר ללא חלון מאוורר ע”י מערכת פנימית. חדרים פנימיים יהיו בד”כ מצויים בכל סיפוני הספינה, למעלה או למטה. גודלם של החדרים הפנימיים יהיה בד”כ 15-18 ממ”ר בהתאם לספינה.

חדר עם חלון לים ocean view
חדר בד”כ זהה בגודלו לחדר פנימי, אולם עם חלון לים שקוטרו עד לכמטר, שיעניק תצפית. חשוב להדגיש כי החלון אינו נפתח. בקטגוריה זו החדרים ימוקמו במרבית הספינות בסיפונים התחתונים.

חדר עם מרפסת balcony
חדר עם מרפסת פרטית varanda בה תוכלו לשהות זמן איכות בחיק המשפחה לרגעים קסומים בין שמים למים. החדרים ימוקמו במרבית הספינות בסיפונים העליונים. גודלם של החדרים  יהיה 16-20 ממ”ר בהתאם לספינה, לחדר תתווסף מרפסת פרטית.

סוויטות
מגוון סוויטות החל מג’וניור בשטח של 25 ממ”ר ועד סוויטות פאר מלכותיות של 130 מ”ר עם משרת צמוד, פסנתר כנף וג’קוזי. הסוויטות ימוקמו בסיפונים העליונים. בכל אחת מהקטגוריות יהיו קטגוריות משנה בהתאם למיקום החדר בספינה. לכל קטגוריה מהארבע יש קטגוריית מחיר התחלתית שנקראת guaranteed הכוונה להתחייבות לקטגוריה עצמה אך לחדר ספציפי. בעת ביצוע הזמנת הפלגת נופש תעודכנו מיידית במספר החדר שיעמוד לרשותכם. האפשרות לבחירת החדר מראש משמעותה כספית, והיא יקרה יותר מהאופציה לבחור קטגוריה מבלי לדעת מראש מה מספר החדר, במילים אחרות תמיד הזמנת חדר ללא ידיעת מספר החדר מראש תהיה זולה יותר מהאפשרות לדעת מראש את מספר החדר. חברת השייט תתחייב לקטגוריה ולא לחדר ספציפי. כלומר, הזמנת חדר guaranteed מקטגוריה פנימית תחייב את חברת השייט לקטגוריה, אולם, מיקום החדר הסיפון יהיו בהתאם לתפוסה. הזמנת חדר מרפסת guaranteed תחייב את חברת השייט לקטגוריה של חדר עם מרפסת, אולם, ייתכן והחדר יהיה בסיפון גבוה וייתכן שבסיפון נמוך. ייתכן והנוף בחדר יהיה חסום ע”י סירות הצלה אין התחייבות לנוף ולחדר ספציפי. ישנן מספר חברות שייט שלקוחות שיזמינו חדר guaranteed עלולים למצוא את עצמם מחליפים חדר תוך כדי ההפלגה, מותר לחבר השייט להעביר את הנוסעים מחדר לחדר בהתאם לקטגוריה עוד פעם אחת בהפלגה.

מבנה ותפוסת חדרים בקרוז

החדרים הסטנדרטיים יהיו כמעט תמיד בנויים ממיטה זוגית queen size רוחב 1,60; אורך 2 מ’ המורכבת משתי מיטות שהוצמדו וניתנות להפרדה במקרה ויש בקשה לtwin. מעבר למיטה הזוגית לרוב תהיה ספה הנפתחת למיטה זוגית או מיטות הנפתחות מהתקרה Pullman beds. חשוב לוודא איזו סוג מיועד לשלישי או לרביעי, במידה ומדובר בילדים ניתן להסתדר ממיטות הנפתחות מהתקרה, אולם, במידה ומדובר בשלישי או רביעי מבוגרים יש צורך בספה נפתחת. במרבית הספינות ישנם חדרי משפחה או סוויטות ג’וניור, עם קיבולת של שישה נוסעים ויותר, שתי מיטות זוגיות וספה נפתחת. בספינות הגדולות יש גם חדרי ‘לופט’ אותם ניתן לחלוק את החדר גם ל 8 נוסעים. המחיר נקבע לפי מספר הנפשות החולקים את אותו החדר. המחיר הבסיסי הוא של זוג, יחיד ישלם כמו זוג (מלבד מסי הנמל), השלישי והרביעי החולקים את אותו החדר ישלמו פחות ממחיר הראשון והשני. ההנחה לשלישי ולרביעי בד”כ ללא תלות בגילאים, שלישי ילד, ישלם כמו שלישי מבוגר. תינוק בכל גיל יחשב כנוסע. החברה היחידה שמעניקה בד”כ הנחות לילדים היא MSC  ילדים עד גיל 18 חינם בחדר הורים, אודות חברה זו בקישור הבא: חברת שייט MSC.

מה עוד בחדרי הקרוז?

בכל חדר טלוויזיה עם מספר לא גדול של ערוצים חיצוניים (כגון: סרטים, CNN) ובנוסף ערוצים פנימיים האונייה. ערוצי מידע על הפעילויות באונייה, מידע על היעדים במסלול והטיולים בנמלים, מידע טכני מרתק על הספינה איך היא נבנתה ומאחרי הקלעים של התפעול השוטף. בכל חדר יש בד”כ טלפון, כספת ומיני-בר. הריהוט בחדרים מאוד פונקציונלי וכולל: ארון, טואלט, ופינת ישיבה. בכל חדר מקלחת ושירותים.

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה