מונה

כל מה שרציתם לדעת על הפלגות נופש – שאלות ותשובות

מאת שלומי ברק

הפלגת נופש שאלות ותשובות

כל מה שחשוב לדעת לפני ובמהלך הפלגות נופש וקרוזים חלומיים

לפני הפלגת הנופש

שאלה: איך להגן על עצמכם מדמי ביטול?

תשובה: אופציה 1: ביטוח שייט ניתן לרכוש באמצעות חלק מחברות השייט פוליסת ביטוח להפלגה. כל חברה ותנאי הפוליסה שלה. רכישת הפוליסה בתשלום נוסף מעבר לעלות השייט, הפרמיה כיחס ישיר לעלות העסקה באופן מדורג. הביטוח מכסה אתכם בתקופת הפלגת הנופש (כל חברה והכיסוי שלה בהתאם לפוליסה), מעבר לכך הביטוח מגן עליכם מדמי ביטול שיחולו עליכם לפני ההפלגה במידה ותבטלו. ביטול מסיבה מוצדקת (אישור רפואי או תעודת פטירה של קרוב מדרגה ראשונה) בד”כ יזכה אתכם בהחזר דמי הביטול בניכוי השתתפות עצמית. ביטול מכל סיבה, גם שאינה מוצדקת יזכה אתכם בזיכוי חלקי (כל חברת שייט וגובה ההחזר שלה) לקרוז עתידי למימוש בתוך שנה. אופציה 2: ביטוח נוסעים לחו”ל תמיד כשאתם נוסעים לחו”ל אתם רוכשים פוליסת ביטוח. בד”כ הנפקת הפוליסה נעשית בסמוך לנסיעה. הקדימו את רכישת פוליסת הנוסעים לחו”ל לפחות 30 יום לפני (הפוליסה תונפק 30 יום לכיסוי פרק זמן הנסיעה). רכישת הפוליסה תקנה לכם הגנה מדמי ביטול מסיבות מוצדקות, בפרק הזמן שבין רכישת הפוליסה ועד לנסיעה. נדגיש כי לכל פוליסת נוסעים לחו”ל תנאים משלה לעניין פרק הזמן לכיסוי מדמי ביטול לפני הנסיעה (יש חברות 30 יום ויש כאלו שכבר 60 יום לפני), גובה ההחזר במקרה של דמי ביטול, מהם סיבות מוצדקות (אשפוז ל 24 שעות או אישור רפואי). חובתכם לבדוק מול מי שמנפיק את הפוליסה על הכיסוי. ניתן לרכוש באמצעותנו פוליסת ביטוח נוסעים עם הגנה מדמי ביטול מסיבות מוצדקות, לפרטים פנו אלינו.

שאלה: למה כדאי לעשות Check in באתר האינטרנט של חברות הקרוזים

תשובה: ישנם חברות שמחייבות הליך בידוק מוקדם, ישנם חברות שממליצות. אנו בכל מקרה ממליצים בחום לעשות את הצ’ק אין לשייט, בכל טרמינל ישנם בד”כ 2 תורים אחד לאלו שעשו הליך בידוק באתר האינטרנט, שם התור מהיר וקצר. לעומת זאת התור של נוסעים שלא עשו הליך בידוק ארוך איטי ומסורבל. האחריות לעשות צ’ק אין היא של הלקוח, אנו נשמח ללוות את לקוחותינו במידה ויתקלו בבעיות.

שאלה: מה קורה בזמן עגינת הספינה?

תשובה: סיורי החוף של חברות השייט עלותם גבוהה. לפני השייט תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט של חברת השייט ולראות את כל האופציות של סיורי החוף המוצעים ע”י חברת השייט. מומלץ ללמוד על המסלולים בכל יעד. במרבית המקרים תוכלו לטייל באופן עצמאי בהתאם למסלול בעלויות זולות. אם תחברו לזוגות נוספים העלות שלכם תרד משמעותית. בכל נמל ממתינים לכם מקומיים המעוניינים להתפרנס מהמפליגים, מוניות, מיניבוסים בד”כ העלויות זולות יותר.
סיורי החוף של חברות השייט נחלקים ל 3 קבוצות:

  • העברות ליעד התיירותי הלוך ושוב ללא הדרכה ביעד.
  • סיור מודרך לחצאי יום ושעות.
  • סיור מודרך לימים מלאים.
  • ישנם גם סיורי חוף עם פעילויות ייחודיות כגון: מסוקים על קרחונים באלסקה, אופנועי ים או צלילה בקאריביים. למעוניינים חובה להזמין מראש לפני השייט, המקומות קצובים ולא ניתן להצטרף ברגע האחרון. סיורים רגילים ניתן להזמין בספינה.

שאלה: מה קורה ביום הראשון להפלגה?

ביום הראשון להפלגה נצלו את היום הראשון לסיור עצמאי מקיף בין כל הסיפונים, האולמות, המסעדות והמועדונים בכדי להכיר את הספינה ולהתמצא בעיר הצפה. ליד כל מעלית ומרכז פעילות תחפשו את החתך של הספינה, המתאר את כל קומות הספינה והנקודה היכן אתם נמצאים ביחס לספינה.

בצ’ק אין תקבלו כרטיס מגנטי רב שימושי

יונפק לכם כרטיס מגנטי זהה לכרטיס אשראי. בכרטיס: פרטים אישיים, משמרת בארוחה, שולחן בארוחה. הכרטיס משמש ככרטיס זיהוי וככרטיס לחיובים. כל חיובי האקסטרות יחויבו בכרטיס המגנטי, במידה והשארתם בטחונות. בכדי שתוכלו להשתמש בכרטיס השייט לחיובים עליכם להשאיר פרטי כרטיס אשראי כביטחון. אלמלא כן, בגין כל חיוב אקסטרה תתבקשו לשלם במזומן במקום.

שאלה: האם יש חיוב עבור שתייה

תשובה: שתייה חריפה ואלכוהול כל סוגי השתייה החריפה בתוספת תשלום. החיובים ליין בארוחות אינם “עממיים”. נוסעים שארוחתם תנעם בליווי כוס יין כדאי שיזמינו “דיל יינות”. ביום ההגעה כדאי לבדוק היכן נמכרים דילים של יינות שם ניתן לרכוש עסקת יינות. ישנם מספר עסקאות ברמות מחיר שונות בהתאם לכך כמות הבקבוקים ואיכות היין. “דיל” כזה יוזיל את העלויות משמעותית. שתייה קלה ומוגזת כל סוגי השתייה המוגזת ובבקבוק בתוספת תשלום. המכורים לשתיה תוססת כדאי שיבדקו ביום ההגעה היכן ניתן לרכוש דיל של שתייה מוגזת. תקבלו כוס למילוי חוזר אותה תוכלו למלא בכל בר בספינה ללא הגבלה. העלות בד”כ 5-6$ לאדם ליום.

בזמן הפלגת הנופש

שאלה: איך נתמצא בפעילויות בספינה ובירידה מהספינה

תשובה: תוכנייה בכל ערב תחכה לכם על הכר תוכניה. בתוכניה, יש מידע חשוב מאוד ורלוונטי. כגון: היכן נעגון מחר, סקירה כללית של היעד בו נעגון, מידע על מזג האוויר ביעד, כיצד ומאיפה תתבצע הירידה מהספינה, עד מתי יש לחזור לספינה, הסעות מחוץ לנמל וכיו”ב. מעבר לכך, בתוכניה לוח זמנים מפורט אלו פעילויות מתקיימות בספינה היכן ומתי. זמני ארוחות, מופעים, פעילויות ספורט, פעילויות בידור, תחרויות, מכירות פומביות, מבצעי דיוטי פרי ועוד. אל תתביישו ללכת צמוד עם התוכניה. ירידה מהספינה בירידה מהספינה תתבקשו להעביר את הכרטיס המגנטי, ללא הכרטיס לא תוכלו לצאת או להיכנס לספינה. הכרטיס משמש כזיהוי שלכם בהליך הקבלה יצלמו אתכם ובהגעה יוודאו שהפנים שייכים לכרטיס. חשוב לוודא מראש מהיכן תתבצע הירידה מהספינה, מאיזה סיפון? ומאיזה פתח? דרכי גישה? מעבר לכך, לידיעתכם כדאי לבדוק האם הספינה עוגנת ברציף והירידה היא רגלית או שהספינה עוגנת בלב ים והירידה לחוף באמצעות סירות tender.

שאלה: מה אינו כלול בתשלום?

תשובה: אקסטרות דוגמא לשירותים עליהם תחוייבו בנוסף למחיר השייט: שתייה חריפה, שתייה בבקבוק\מוגזת, טיפולים בספא, טיפולים במכון יופי, מסעדות נושא, קניות בחנויות דיוטי פרי, חוגי ספורט, wire less. סלולרי בד”כ כשהספינה מפליגה בסמוך לחופים ניתן לקלוט ממכשירים סלולריים, לרוב מהסיפון או מחדרים חיצוניים ולא מחדרים פנימיים. בלב ים הקליטה חלשה והחיבור לרשת המקומית לא מתבצע רק באמצעות לויין במחירים מופקעים. . WIFI בספינות עמדות מחשב נייחות החיובים לאינטרנט נמדדים בדקות והתעריף שערורייתי. נוסעים המגיעים עם מחשב נייד ומעוניינים להתחבר לWIFI יקבלו קוד גישה וישלמו על כל דקת התחברות. בכדי להוזיל עלויות מומלץ לקנות דילים של מכסת שעות. ככל שהדיל כולל יותר שעות העלות לדקה תוזל. מסעדות נושא בספינות הגדולות משעדות נושא. ככל שהספינה גדולה יותר יהיו יותר אופציות של מסעדות נושא. למרות שהארוחות המוגשות בחדר האוכל המרכזי על-ה-קארט, בהגשה, באיכות גבוהה (בהתאם לרמת הספינה), כדאי להתנסות בארוחת גורמה אמיתית במסעדת נושא. המחיר הוא סמלי 20-30$ לאדם, והתמורה חגיגה קולינרית. חיובים בערוץ טלוויזיה פנימי בערוץ הטלביזיה הפנימי מגוון ערוצים, חדשות ובידור, ובנוסף ערוץ אינפורמציה בו תוכלו לראות את החיובים ולעקוב אחר האקסטרות. כדאי להיות ערניים לבדוק כל יום על מה חויבתם.

בסיום ההפלגה

שאלה: מה נשלם בסוף ההפלגה?  

Check out – ערב קודם תקבלו חשבון עבור האקסטרות, תבדקו את החשבון היטב. במידה ואתם מעוניינים לשלם במזומן תגיעו לקבלה ותסדירו את החוב במזומן. אם לא כן, תחויבו אוטומטית בכרטיס האשראי.

טיפים – בסיום ההפלגה תתבקשו לשלם טיפים לנותני השרות הישירים. החדרן, מלצר חדר האוכל, עוזר מלצר, ואחראי משמרת בחדר האוכל. תעריף הטיפים המקובל הינו 12$ לאדם ליום. מפתח החלוקה לנותני השירות וגובה הטיפ נקבעים ע”י חברת השייט.

לבדיקת חופשת קרוז מברצלונה ליעדים נוספים באירופה היכנסו לקישור קרוז מברצלונה לחופשה נהדרת למשפחות וזוגות
לחיפוש אחר קרוזים לקריביים הקליקו על הקישור המצורף קרוז לקריביים עם רויאל קריביאן לשוט לגן עדן

 

אהבתם את המאמר? אולי תתעניינו בהפלגות האלה