מונה

שייט בים התיכון – גלו מהם היעדים הנחשקים ביותר

מאת מונה קרוז

שייט בים התיכון עם מונה קרוז

1.קרוז בים התיכון מזרח – הפלגות מונציה – דוברובניק – רומא – אתונה – קוטור – מונטיניגרו – מיקונוס

2.חברות השייט

3.קרוז בים התיכון-מערב

–ברצלונה – נאפולי – ליוורנו – מרסיי-פרובאנס – פלמה דה מיורקה – וילפראנס – Villefranche – גנואה-גנובה – מסינה – סיציליה   אחד מהיעדים הטובים והפופולריים ביותר לקרוזים, אותם פוקדים נופשים בכל חודשי השנה (ובצדק) אלו הם קרוזים המפליגים בים התיכון. מדובר על מגוון יעדים שחופשות השייט מגיעות אליהן. אז לאילו יעדים בדיוק תגיעו? מה תראו? מהם האתרים הפופולריים והאטרקציות שאסור לכם לפספס ואילו חברות שייט תוכלו למצוא במסגרת קרוזים בים התיכון אצלנו בחברת מונה-קרוז? הכל במאמר שלפניכם! מוכנים? בואו נפליג לדרך.

קרוז בים התיכון במזרח – קרוז לאזורים הנחשקים ביותר

נקדים בהגדרת היעד:  כשאומרים את הביטוי “קרוז בים התיכון מזרח” הכוונה היא בעיקר לים האדריאטי, הים ההגאי, והים התיכון החלק המזרחי לאיטליה. בלשון העם, איי יוון, וקרואטיה. העונה המומלצת להפלגות במזרח הים התיכון ממאי ועד נובמבר. נמלי המוצא העיקריים הם וונציה, רומא ואתונה. מתכונת ההפלגות לרוב 7 לילות (שבוע) ועד 12 לילות. הספינות המשייטות באזורים אלו יהיו בד”כ בינוניות עד גדולות (לא הענקיות-מגה ספינות(. הספינות החדשות והמובילות במסלולי הפלגה מזרח הים התיכון הם של חברת פרינסס, הספינות החדשות הגדולות והמפוארות Majestic  ו Royal לצדם של ספינות הדגל של חברת של חברת סלבריטי קרוזס מסדרת סולסטיס Reflection. קרוז_בים_התיכון

חברת השייט המשייטות באזורים אלו הם:

Royal Caribbean NCL MSC Princess Costa Celebrity Holland America

לבדיקה מעמיקה עבור כל אחת מחברות השייט, הקליקו על הקישור

הפלגות מונציה

יהיו בד”כ במתכונת קלאסית שבועית. ההמלצה היא לשהות מקדימה לשייט לוונציה. כידוע וונציה היא עיר הבנויה ממקבץ של 118 איים במרחק של 10 ק”מ מהיבשה. העיר עצמה נבנתה על כלונסאות עץ ששוקעו בתוך המים. שיני הזמן שוחקות את הקלונסאות המרקיבות וכתוצאה מכך מידי שנה העיר שוקעת. לעיר עצמה אופי קסום וייחודי, רחובותיה של העיר הם תעלות מים והמעבר מצד לצד הוא באמצעות גשרי עץ, העיר מונה לא פחות מ400 גשרי עץ – נתון מדהים לכשלעצמו. העיר וונציה בתקופת ימי הביניים והרנסאנס הייתה מעצמה איזורית בשל קשרי המסחר הימיים –רפובליקת ונציה, העיר היתה תחת שלטון דוכסים שהיוו את מרכז השלטון הפוליטי כלכלי. כתוצאה מההיסטוריה הענפה העיר היוותה מקור של אומנות ותרבות, מוזיאונים, ארמונות ובמרכז העיר הכיכר המפורסמת סן מרקו עם הקתדרלה המרשימה.

בתי המלון בעיר וונציה יהיו בד”כ יקרים, ההיצע אינו גבוה ומנגד הביקוש של מיליוני תיירים הפוקדים את העיר הקסומה. מלון 4* ממוצע מחירו ללילה החל מ200 יורו. נמל וונצייה, ממנו יוצאות ההפלגות ממוקם סמוך לתחנת הרכבת המרכזית. עם זאת, חשוב לציין שהבעייתיות של וונציה היא הניידות עם מזוודות. התחבורה הציבורית של וונציה היא סירות (אוטובוסים ימיים) –הנקראים – וואפורטו. הסירות עוברות לאורך התעלה הראשית הGrand Canal  שחוצה את העיר בצורת האות S.  שדה התעופה של וונציה ממוקם צפונית לעיר וההגעה ממנו לעיר היא באמצעות אוטובוסים ימיים.

החלק היבשתי שממול איי וונציה נקרא מאסטרה. במאסטרה, היצע של בתי מלון טובים במחירים שפויים. בין מאסטרה לוונציה מחבר גשר שניתן באמצעות רכבים להגיע עד לאזור התחנה המרכזית. רכבת יוצאת כל 10 דקות ממאסטרה לתחנת הרכבת המרכזית של וונציה הנסיעה אורכת כ10 דקות.

דוברובניק

מסלולי ההפלגה מוונציה כוללים לרוב את פנינת הים האדריאטי דוברובניק, עיר עתיקה שבעברה היתה מדינה עצמאית. העיר העתיקה של דוברובניק, מוקפת חומה שאורכה 2 ק”מ, מהמאה ה14 רצופה סמטאות צרות ובתים יפהייפיים. הכניסה לעיר העתיקה דרך שער פילה מעוטר בפסלו המרשים של פטרון  העיר. לצדו של השער נמצאת מצודה מרשימה מצודת בוקאר, מצודה מוקפת תעלה –חפיר. התצפית ממרומי המצודה מעניק מבט מרשים על העיר הקסומה סמוך אליו מזרקה המקורה בכיפה שנבנתה ע”י אדריכל איטלקי. בסמוך לשער הכניסה ניתן לעלות לטיול על חומותיה של העיר, תצפית מדהימה על העיר. עוצמתם של החומות ששרדו 7 מאות ומלחמות רבות מעידים על חוסנה של העיר. בעיר העתיקה רחוב ז’ודואיסקה- רחוב היהודים ובית כנסת עתיק. שריד לקהילה יהודית ענפה שזכתה לרנסנס בעקבות גלי המגורשים של ספרד 1,492. העיר ידועה באמונותיה. ארמון ספונזה, הוא מהמבנים המרשימים של העיר, מרכז הסחר של העיר. ארמון הרקטור ששימש את משמר העיר ולחאר מכן שימש לקבלות פנים דיפלומטיות רשמיות.

רומא

חופשת קרוז בים התיכון לרומא ייעשה מנמל צ’יביטבקיה הסמוך לרומא, מרחק של שעה וחצי נסיעה. העיר רומא ששימשה לאורך ההיסטוריה כבירת הציליבזיציה עם שלוש נקודות זמן בולטות שהטביעו את חותמם על העיר ועל אירופה. אבן הזמן הראשונה, תקופת האימפריה הרומית, כבירת הקיסרות הרומית, בסוף הספירה ועד המאה השלישית לספירה. כבירת הנצרות הקתולית, מהמאה הרביעית ועד ימינו.

רומא

כבירת הרנסאנס ארכיטקטורה והאומנות האירופאיות ששיאה בתקופת הרנסנס במאה ה15. את האטרקציות ברומא ניתן לשייך לשלושת אבני הזמן. איזור הפורום הרומאי שרידיה של האימפריה הרומית ובו גם שער טיטוס (נגיעה מההיסטוריה היהודית), הקוליסאום, והפנתיאון.  אבן הזמן הנוצרית-קתולית הם: החופה של ברניני, הוותיקן ובו הפייטה של מיכאלאנג’לו, מוזיאון הוותיקן עם הקפלה הסיס טינית עם בריאת העולם ויום הדין של מיכאל אנג’לו ואולמות ליאונרדו ורפאל.  כנסיית סן פייטרו אין וינקולי פסל משה.

האתרים אשר מפארים וניתן לומר גם, ללא צל של ספק, שהם משבחים את הברוק והרנסאנס אלו הם: מזרקותיה וכיכרותיה המרהיבות של רומא, פונטנה דה טרווי באר המשאלות, פיאצה נבונה עם מזרקת 4 הנהרות של ברניני, פיאצה וונציה או המדרגות הספרדיות

אתונה

בירת יוון – אתונה. אתונה היא עיר קסומה ששורשיה עמוקים נמצאים עוד מתקופת האימפריה היוונית. אתונה נחשבת לאחת מהערים החשובות ביותר שישנן בציביליזציה המערבית. היום הראשון באתונה מומלץ מאוד להקדשה בביקור מרכזה של העיר, הסמטאות, בתי הקפה, המסעדות, רובע הפלאקה,  חנויות וכמובן השווקים באזור. זה המקום הטוב ביותר בעולם לחובבי המוזיקה היוונית בכלל ובפרט עבור חובבי הרמבטיקו.

איפה כדאי לאכול באתונה?

במסגרת חופשת שייט בים התיכון בביקור באתונה היפהפייה מומלץ יהיה לבקר בלב של העיר, שהוא המקום האידאלי לאכול משהו היא הכיכר המרכזית סינטאגמה. כיכר סינטאגמה היא גם המקום לעשות שופינג וללכת לאיבוד בין סמטאותיה העתיקים עוצרי הנשימה של העיר. אתונה כידוע אירחה את האולימפיאדה הראשונה בהיסטוריה. אחד המקומות המומלצים לבקר בהם הוא האמפיתאטרון העתיק שבתאריך 6 אפריל 1896 נערכו בו התחרויות הראשונות של העידן האולימפי שנמשכים עד לימינו אנו. בשעות הערב מומלץ מאוד ליהנות מביקור בטברנה שנחשב עבור רבים (ובצדק) בגדר חובה!. אחת האטרקציה המרכזית של העיר ואם להיות מדויקים – אחד משבעת פלאי העולם העתיק הוא גבעת האקרופוליס שמשמעותו “העיר הגבוהה”. במרכז האקרופוליס הפרתנון אשר את השלמת בנייתו סיימו בשנת 438 לפנה”ס. אתר זה הוא מהחשובים ביותר שניתן למצוא ביוון. הנוף הנשקף מהפרתנון מצליח לעצור נשימה של כל מטייל עליו משתרעת אתונה.

העיר העלית שימשה כמרכז של יוון התיקה במאה ה5-, מעבר לכך, המקום היווה כמושבם של גדולי הפילוסופים של ערש התרבות. באתר ניתן למצוא, בין היתר, תאטראות, מקדשים עתיקים בהם המקדשים לזאוס וכמובן שגם לאלה אתנה. השרידים הם ללא ספק משקפים את התפתחותה של הציביליזציה עד ימינו. קתקלון – אולימפיה (Peloponnesus. ) כפר דייגים ציורי יפהפייה אשר שוכן על חצי האי הגדול ביותר ביוון. אם אתם תוהים מה תוכלו למצוא בכפר עצמו, יהיה ניתן למצוא טברנות, מסעדות יווניות טיפוסיות, מוצרי מזכרות, חנויות של אומנות יווניות, טברנות אוירה יוונית של חיים שלווים וקסומים שכאילו הזמן בהם עצר מלכת. עם זאת, האטרקציה העיקרית לשמה העגינה בקתלון היא אולימפיה. האולימפיה היא בעצם אתר ארכאולוגי מרתק מאין כמותו אשר בו נערכו המשחקים האולימפיים בעת העתיקה. במהלך השנים 776 לפניה”ס ועד 394 לספירה , בכל 4 שנים.

המשחקים בעת העתיקה היו פולחן לניצחון הגוף והנפש. האטרקציה המרכזית היא מקדושכן, גם ופסל זאוס הנחשבים לאחד משבעת פלאי העולם העתיק. במידה ותהיתם אודות המסורת ארוכת השנים של הדלקת הלפיד האולימפי מקורו מאולימפיה העתיקה וזו מסמלת את גניבת האש שנעשתה ע”י פרומתאוס מהאל זאוס. המקדשים באתר: זאוס, קברו של פלופס, הרה, מזבח זאוס והפלופיון. במקום גם הגימנסיה בה לימדו היאבקות וספורט והפלסטרה-הזירה. בטיולכם ניתן ומומלץ לשלב ביקור במוזיאון הארכיאולוגי המודרני המציג פסלים וממצאים מרתקים מהתקופה הארכאית והרומית.

קוטור – מונטיניגרו

קוטור שוכנת בראש מפרץ בוקה. המפרץ, גובל במצוק מאבן גיר, המפרץ המתפתל הוא למעשה המשך של הפיורד היפה ביותר באזור דרום אירופה (. הנמל הוא פנינה מימי הביניים, ארמונות עתיקים וכנסיות מהמאה ה -12, רחובות צרים סימטריים עם בתי אבן עתיקים. קוטור היא גם נקודת המוצא למונטינגרו, עיר שיופייה הכתיר אותה כפנינת הים האדריאטי. מונטינגרו בירת רפובליקה עצמאית. ניתן למצוא במקום בתי הקפה לאורך הריביירה (רצועת החוף), הים הכחול הצלול שאינו נגמר, מים מהפנטים ומרגיעים, ההרים שתוחמים את רצועת החוף גורמים למונטיניגרו להיות כה אטרקטיבי בעיני רבים. אז מהם למעשה היעדים האטרקטיביים? למשל: מבצר Ostrog – – מבצר שבעבר שימש בעצם כמנזר מפואר והוא ממוקם מעל עמק Bjelopavlic, . מפרץ קוטור – מפרץ קוטור נחשב כאחד המפרצים היפים ביותר בעולם.  למפרץ נושקים רכסים של צוקים גבוהי קומה לאורכו של המפרץ. ההשתקפות של הצוקים מול הים הכחול העמוק מקנה לאזור מראה שבלתי ניתן למצוא כמותו – פשוט עוצר נשימה. אתר נוסף שאסור לפספס, הוא כמובן: אגם Skadar האגם הגדול ביותר במזרח הים האדריאטי. מדובר על מרכז לבעלי כנף מרשימים אשר חיים בלב צמחייה פראית, ירקרקה וממכרת.

מיקונוס האי המיתולוגי

מיקונוס – אחד מיעדי התיירות המרכזיים וכן, גם החשובים של יוון. אחת מהסיבות לכך תודות היא קרבתו ליבשה. האי בעברו היה האי לעשירי יוון,אי נוצץ בעל חיי לילה דינאמיים ותוססים, מוסיקה ואירועים. האי ידוע כיום גם כמקום הנופש המועדף של עשירי העולם הפוקדים אותו מכל רחבי תבל. במקום יש חופים מהיפים ביותר שניתן למצוא בין איי יוון. מעבר לכך – חיי לילה פעילים, מסעדות שף ברמה גבוהה מאוד, טברנות טובות ומועדונים רבים. האי הסמוך והנגיש דלוס. במיתולוגיה הקלאסית, דלוס היה בעצם מקום הולדתו של אפולו ואחותו התאומה ארטמיס. באי העתיק ניתן למצוא כשלושה מקדשים מקודשים לאל השמש ואת Walk  האריות המפורסם.

 קרוז בים התיכון – מערב

איפה הכי כדאי לבקר בברצלונה?

ההפלגה וחווית החופשה יוצאת מהבירת קטלוניה ברצלונה אז היכן ניתן לבקר בברצלונה? שאלה מצוינת ניתן לבקר בכנסיית לה סרגלדה לה פמילייה, פארק גואל – הנחשב לפאר היצירה של אנטוניו גאודי הגדול . סיור ברובע הגותי בין סמטאות ציוריות עתיקיות ייחודיות מסוגן וכמובן  שאסור לפספס את הקתדרלה המרשימה. מומלץ לטייל בכיף לאורכה של שדרת הראמבלס שבה ניתן למצוא עשרות מיצגים חיים אומנותיים. במפלאצה קטלוניה ישנה את השדרה המפורסמת, העונה לשם:  פסאו דה גראסייה. מדובר על שדרת קניות מרהיבה ונוצצות עם המותגים המוכרים והיוקרתיים ביותר בעולם בכלל ובפרט בעולם האופנה. הביקור בעיר לא יהיה שלם עבורכם מבלי לסייר בשוק הססגוני “והאסטתי לה בוקרייה”. שוק שהשפע בו, דגים, פירות, בשר, ירקות או מתוקים כמעט בלתי נגמרים מכל עבר. לגבי אטרקציות נוספות במקום הם פארק הסיטלה ובו: גן חיות, שער ניצחון מרשים, אגם. בפאתי העיר מצוי הפארק האולימפי.  הר היהודים מונז’ואיק .

נאפולי העיר הדרומית באיטליה

נאפולי נחשבת לבירתה הדרומית של איטליה והיא  עיר נמל מרכזית מאוד. נקודת המוצא הוא בשייט קסום לאי קאפרי שבו ניתן להעפיל אל פסגת מונטה סולרנו ו/ או לבחור לרדת לשוט במערה הכחולה הפופולארית (ובצדק). נאפולי נחשבת לנקודת מוצא לנסיעה לעיר סורנטו המיוחדת או לבחור ביום שלם בדרך המרהיבה של “וייה אמלפיטניה”.

צ’יביטבקיה- רומא

צ’יביטבקיה היא הנמל הקרוב ביותר לעיר רומא. מדובר למעשה על כשעת נסיעה  אל העיר אשר ששימשה לאורכה של ההיסטוריה בשלוש נקודות זמן שונות. כבירת הקיסרות הרומית או הכנסייה הקתולית  או כבירה הארכיטקטונית והאומנות האירופאיות ששיאה היה בתקופת הרנסאנס. האטרקציות ברומא הנוצרית הם: החופה של ברניני, הואתיקן ובו הפייטה של מיכאלאנג’לו, מוזיאון הואתיקן עם הקפלה הסיסטינית עם בריאת העולם, יום הדין של מיכאל אנג’לו או האולמות של ליאונרדו וכמובו גם רפאל. בכנסיית סן פייטרו אין וינקולי ניתן למצוא את פסל משה. קיימים מספר אתרים אשר נותרו כעדות לתקופת האימפריה הרומית הם הפנתיאון,  שער טיטוס, הואתיקן והפורום הרומאי. האתרים המפארים את הרנסאנס והברוק אלו הן מזרקותיה וכיכרותיה המרהיבות של רומא, באר המשאלות, פונטנה דה טרווי המדרגות הספרדיות וכדומה. כמובן, אל תשכחו את הקניות של אופנה בויה קנדיוטי ו/או בויה דל קורסו.

ליוורנו

הנמל הקרוב לפירנצה היא  טוסקנה ובירת הרנסאנס בפירנצה הדואומו המפואר שבנייתו נמשכה כ- 160 שנים, גיברטי המפוארים ועוצרי הנשימה של הבפטיסטריום, פיאצה דהלה סניורה בניין העירייה העתיק, והגשר פונטה ווקיו ,הארמון ועוד. בעיר ניתן למצוא מגוון עצום של  וקתדרלות יפהפיות וכניסות אשר ששימשו את משפחת מדיצ’י ואומני רנסאנס כשלידם פנינה יהודית בדמוי של בית הכנסת מפואר של פירנצה שבהתאם לסגנון העיר בנוי באופי של מורי לתלפיות. מעבר לכך, בעיר המוזיאונים האקדמיה אשר בה פסלו של מיכאלאנג’לו – דוד והמוזיאון שאודותיו אסור להחמיץ – המפורסם ביותר האופיצי. בפיזה, כמובן, יהיה ניתן למצוא את מגדל פיזה הנטוי הצידה.

מרסיי-פרובאנס

בצרפת מרסיי משמשת כעיר נמל.  מדובר על עיר תוססת ובה עם מדרחוב עם שוק דגים ומרכזי קניות שוקקי חיים. לאורכו של הרחוב יש מעגן יאכטות וסירות. היאכטות יוצאות להפלגה לאי אשר שימש כתפאורה לעלילה של הסרט המפורסם ה- “הרוזן ממונטה כריסטו של אלכסנדר דיומא ” “האיש עם מסיכת הברזל”.

בעיר ניתן למצוא את אחת הכנסיות היפות ביותר כנסיית נוטרדאם. במקום איזור כפרי מהיפים ביותר בעולם שהנסיעה לאורכו נחשבת כחוויה בפני עצמה. צרפת הכפרית שלאורכה ניתן למצוא כפרים שהזמן, כך נראה, לא נגע בהם. מסעדות ביתיות, מצודות ימי ביניים לצד מסעדות פופולריות אשר מעטורות כוכבי מישלן, חגיגה מושלמת המשלבת מאכלי גורמה בין כפרים ציוריים. האיזור כולו שימש כהשראה לאומנים מפורסמים שאותם כולנו מכירים כגון: ואן גוך, סזאן, מארק שאגל, אנרי מאטיס, פאבלו פיקאסו.

פלמה דה מיורקה

בירתה של מיורקה אשר נמצאת בדרום האי מפורסמת בעיקר בשל שקיעות השמש הנצחיות  עוצרות הנשימה שלה. בשל היותה אי מרכזי היא שימשה כנמל מוצא לתרבויות היסטוריות מגוונות בכל מיני מיני בתקופות. בימי הביניים הערבים הם אלו אשר הותירו את חותמם בארכיטקטורה מוסלמית. בתקופות מאוחרות יותר הייתה זו הנצרות עם הקתדרלה הנחשבת (ובצדק) ליצירת מופת, ארמונות מרהיבים וכנסיות שבלתי ניתן להתעלם מהן.

וילפראנס – Villefranche

נמל הממוקם בכפר וילפראנס, קרוב לעיר ניס – הנחשבת כבירת הריביירה הצרפתית. הטיילת המפורסמת במקום  הנקראת “פרומנד דה לה אינלז” וכמובן העיר העתיקה הן חלק מפניני הריביירה. רצועת חוף עם חול נקי וים יפהפייה לצד כפרים תלויים, העיירה הציורית והקסומה Saint Paul de Vence עיר שהטיול בה הכרחי ויהפוך את הטיול לבלתי נשכח. מוילפראנס ניתן לצאת גם למונטה קארלו בעלת הקזינו המפורסם בעולם. המרינה משמשת נקודת עגינה לספינות ובעיקר ליאכטות מפוארות ששייכות שלשועי עולם ולשיחים. אל תפספסו ואל תשכחו לעלות לצוק מונקו. בצוק ארמון בית המלוכה ממנו ניתן ליהנות מנוף ייחודי על כל האזור. קרוז לזוגות בים התיכון

גנואה-גנובה

עיר הנמל של איטליה – בירת חבל ליגוריה. העיר משמשת כנקודת התחלה, נקודת מוצא אל עבר העיר המפורסמת – עיר הדייגים היפה ביותר שניתן למצוא בים התיכון, ניחשת נכון – פורטופינו. מדובר על מקום צבעוני במיוחד, בעל קסם בלתי מוסבר עמוס בבתי קפה ומסעדות עשירות ובעלות חוויה קולינרית מיוחדת. בעיירה ניתן למצוא עיצובים איטלקיים בצבעי כתום, צהוב ואדום. במגנואה מומלץ לצאת אל עבר הערים אשר תלויות על המים – 5 כפרים הממוקמים בין האלפים הצרפתיים אל בין הפנינים האיטלקיים – מיקום מושלם.

מסינה – סיציליה

מסינה (Messina) היא בעצם עיר נמל הממוקמת באזור הצפון מזרח של האי סיציליה. עיר זו הוקמה במאה ה-9 לפני הספירה על ידי היוונים. העיר נחלקת לשניים- מצד אחד עיר מודרנית לכל דבר על כל המשתמע מכך ואילו הצד השני – עיר שנדמה כאילו הזמן עצר בה מלכת. המטבח הסצילני ידוע בהיותו מטבח שהוא למעשה חגיגהקולינרית. במקום ניתן למצוא מזרקות, כנסיות מרשימות ביופיין, מוזיאונים מסוגים רבים, כיכרות-פיאצות, גן בוטני בעל צמחייה מכל רחבי תבל. הארמון אשר נחשב לסימן היכר של העיר נבנה בסגנון סיני והוא מהווה כמקור חשמל עיקרי לסיציליה (נבנה בשנת 1957). בכיכר הדואומו ניתן למצוא את השעון האסטרונומי הגדול שממוקם מעל מגדל הכנסייה. מדובר על מראה מרהיב והוא משמש כהצגה בפני עצמו – ברגע בו מתחיל קרקור צהרי היום, המניע את ראשו וכנפיו של התרנגול ולאחר מכן החגיגה נמשכת במצעד של מגוון דמויות לצלילי המוזיקה. אם תמשיכו דרומה אל ממסינה טאורמינה (Taormina) תוכלו למצוא צלע המשקיפה אל עבר הים. באזור ישנו את הר הגעש שהינו עדיין פעיל והוא מכוסה בסלעים וולקניים ואפר. ניתן להגיע, בעזרת הרכבל, לגובה של 2,500 מ, מעל הים. מומלץ לקחת סיור בסמוך אל ללוע – בדיוק היכן שהאדמה מבעבעת ורותחת.

רוצים לדעת, באופן ספציפי, על קרוז מברצלונה? אל תפספסו את המאמר הבא שלנו שפורש בפניכם מה תקבלו במסגרת הקרוז המהנה הזה.